Voor het onderwijzend personeel bedraagt voor schooljaar 2025-2026 het totaal aantal uren lager secundair 302 uren en het totaal aantal uren hoger secundair 143 uren.
(inclusief aanvangsbegeleiding, ondersteuning kerntaken leraar)
Specifiek voor ICT-coördinatie worden aan scholen, centra en academies: personeelsomkadering toegekend, die alleen voor ICT-coördinatie kan worden aangewend; deze personeelsomkadering wordt uitgedrukt in een puntenenveloppe.
Berekening omkadering schooljaar 2025-2026: punten ICT-coördinatie: 17 punten.
Protocolakkoord COC/Antwerpen d.d. 16.10.2025.
Geen reactie ontvangen vanuit ACOD.
Beslissing van de Raad van Beheer d.d. 20.10.2025 om aan het College van Burgemeester en Schepenen voor te stellen de globale ambtsbevoegdheid goed te keuren.
Beslissing van de Raad van Beheer d.d. 20.10.2025 om aan het College van Burgemeester en Schepenen voor te stellen de tabel met overzicht van de verdeling uren hoger secundair en lager secundair voor het schooljaar 2025 – 2026 van de gemeentelijke academie voor muziek en woord goed te keuren en door te verwijzen naar de gemeenteraad.
Gelet op de collegebeslissing d.d.03.11.2025 deze zaak ter goedkeuring te verzenden naar de gemeenteraad.
Financiële weerslagen van toepassing: NEEN
Visum (financieel advies) van toepassing: NEEN
- Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 40 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
- Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht
- De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen
- Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51
- Decreet van 27.03.1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde psycho-medisch-sociale centra.
Protocolakkoord COC/Antwerpen d.d. 16.10.2025.
Uittreksel College van burgemeester en schepenen d.d. 03.11.2025
Art.1: het hieronder in tabel omschreven overzicht van de uren lager secundair en hoger secundair voor het schooljaar 2025-2026 van de gemeentelijke academie voor muziek en woord goed te keuren:
Voor het onderwijzend personeel bedraagt voor schooljaar 2025-2026 het totaal aantal uren lager secundair 302 uren en het totaal aantal uren hoger secundair 143 uren.
(inclusief aanvangsbegeleiding, ondersteuning kerntaken leraar)
| VAKKEN |
LS |
HS |
||
| 1ste graad |
2de graad |
3de graad |
||
| BEGELEIDER |
|
|
2 |
14 |
| BEGELEIDINGSPRAKTIJK |
|
|
4 |
2 |
| BEGELEIDINGSPRAKTIJK GITAAR |
|
|
|
1 |
| COMPOSITIE: KLASSIEK |
|
|
|
1 |
| GROEPSMUSICEREN INSTRUMENTAAL: KLASSIEK |
|
|
9 |
15 |
| GROEPSMUSICEREN: INSTRUMENTAAL: JAZZ-POP-ROCK |
|
|
4 |
2 |
| GROEPSMUSICEREN |
|
|
1 |
1 |
| GROEPSMUSICEREN: VOCAAL: KLASSIEK |
|
|
|
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: ACCORDEON |
|
2 |
3 |
2 |
| INSTRUMENT: JAZZ-POP-ROCK: BASGITAAR |
|
1 |
3 |
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: CELLO |
|
6 |
2 |
3 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: DWARSFLUIT |
|
3 |
1 |
1 |
| INSTRUMENT: JAZZ-POP-ROCK: ELEKTRISCHE en / of AKOESTISCHE GITAAR |
|
6 |
2 |
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: GITAAR |
|
17 |
5 |
6 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: HARP |
|
1 |
2 |
3 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: HOBO |
|
1 |
|
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: KLARINET |
|
1 |
1 |
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: TROMPET |
|
5 |
5 |
5 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: PIANO |
|
39 |
20 |
14 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: KLAVIERKLAS ORGEL |
|
1 |
|
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: KLAVIERKLAS PIANO |
|
|
|
6 |
| INSTRUMENT: JAZZ-POP-ROCK: PIANO |
|
5 |
1 |
2 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: ALTSAXOFOON |
|
3 |
1 |
3 |
| INSTRUMENT: JAZZ-POP-ROCK: ALTSAXOFOON |
|
2 |
1 |
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: MELODISCH SLAGWERK |
|
|
|
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: ORKESTSLAGWERK |
|
2 |
2 |
4 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: RITMISCH SLAGWERK |
|
6 |
1 |
2 |
| INSTRUMENT: JAZZ-POP-ROCK: RITMISCH SLAGWERK |
|
2 |
1 |
1 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: VIOOL |
|
9 |
7 |
6 |
| INSTRUMENT: KLASSIEK: ZANG |
|
2 |
1 |
2 |
| INSTRUMENT: JAZZ-POP-ROCK: ZANG |
|
2 |
4 |
2 |
| MCV 2de graad |
|
42 |
|
|
| MCV 3de graad |
|
|
12 |
|
| MCV Jazz-Pop-Rock 3de graad |
|
|
2 |
|
| MUZIEKTHEORIE |
|
|
6 |
3 |
| MUZIEKGESCHIEDENIS |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
| DOMEINOVERSCHRIJDENDE INITIATIE |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| WOORDATELIER |
|
11 |
|
|
| DRAMASTUDIO |
|
|
7 |
|
| SCHRIJVEN |
|
|
|
2 |
| WOORDSTUDIO |
|
|
7 |
|
| VERTELTHEATER EN STEMREGIE |
|
|
|
7 |
| DRAMALAB |
|
|
|
6 |
| PERFORMANCE |
|
|
|
1 |
| SPREKEN EN PRESENTEREN |
|
|
|
1 |
| WOORDLAB |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: CELLO |
|
|
|
1 |
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: ALTSAXOFOON JAZZ-POP-ROCK |
|
|
|
1 |
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: PIANO |
|
|
|
6 |
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: BEGELEIDER |
|
1 |
|
|
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: WOORDSTUDIO |
|
|
3 |
|
| PEDAGOGISCH COÖRDINATIE: ACCORDEON |
|
|
|
2 |
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: WOORDATELIER |
|
1 |
|
|
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: MUZIKALE EN CULTURELE VORMING |
|
2 |
|
|
| PEDAGOGISCHE COÖRDINATIE: GROEPSMUSICEREN: INSTRUMENT: KLASSIEK |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
| Aanvangsbegeleiding |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
| Lestijd samen school maken: INSTRUMENT: Klassiek: |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
| Lestijden ondersteuning kerntaak: Instrument: klassiek: cello |
|
|
|
1 |
| Lestijden ondersteuning kerntaak: Leraar: WOORDSTUDIO |
|
|
1 |
|
| Lestijden ondersteuning kerntaak: Instrument: klassiek: ACCORDEON |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
| Reserve uren voor schooljaar 2026-2027: |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
| kUNSTKUUR |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| ICT |
2 (bachelor) 6 (ten minste HSO) |
|||
|
|
|
|
|
|
| ADMINISTRATIEF MEDEWERKER
|
37u -5u tbsob Wedertewerkstelling: 5u ICT-coördinatie HSO |
|||
| DIRECTEUR |
20 |
|||
Art.2: beslist dat er geen financieel visum nodig is voor aanstellingen / vervangingen voor een periode van minder dan 1 schooljaar.