De gemeenteraad heeft in zitting van 28 maart 2024 besloten:
Art. 1: kennis te nemen van het positief advies van de korpschef en positief te beslissen en te adviseren voor zover als noodzakelijk over de plaatsing en het gebruik van tijdelijke vaste bewakingscamera's op niet-besloten plaatsen binnen de perimeter identiek aan het grondgebied van de gemeente en dit voor een duurtijd lopende tot 31.12.2024 (einde legislatuur).
Art. 2: onderhavig besluit wordt aan de bevoegde verantwoordelijke voor de verwerking overgemaakt ter kennisname. Deze laatste zal instaan voor de aanmelding van de bewakingscamera's bij de bevoegde politiediensten. De verantwoordelijke voor de verwerking ziet erop toe dat de bij wet vereiste pictogrammen op het grondgebied van de gemeente worden geplaatst en houdt het bij wet voorziene register van de beeldverwerkingsactiviteiten bij.
Art. 3: dit besluit wordt bekendgemaakt overeenkomstig de bepalingen van het decreet lokaal bestuur, alsook de uitdrukkelijke verplichting in art. 25/4 wet politieambt.
De goedkeuring door de gemeenteraad was geldig tot het einde van de legislatuur 2019 - 2024.
- Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 40 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
- Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht
- De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen
- Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51
- Advies van de korpschef van de lokale politiezone Rupel
- Goedkeuring gemeenteraad d.d. 28 maart 2024
Art. 1: kennis te nemen van het positief advies van de korpschef en positief te beslissen en te adviseren voor zover als noodzakelijk over de plaatsing en het gebruik van tijdelijke vaste bewakingscamera's op niet-besloten plaatsen binnen de perimeter identiek aan het grondgebied van de gemeente en dit voor een duurtijd lopende tot 31.12.2030 (einde legislatuur 2025 - 2030).
Art. 2: onderhavig besluit wordt aan de bevoegde verantwoordelijke voor de verwerking overgemaakt ter kennisname. Deze laatste zal instaan voor de aanmelding van de bewakingscamera's bij de bevoegde politiediensten. De verantwoordelijke voor de verwerking ziet erop toe dat de bij wet vereiste pictogrammen op het grondgebied van de gemeente worden geplaatst en houdt het bij wet voorziene register van de beeldverwerkingsactiviteiten bij.
Art. 3: dit besluit wordt bekendgemaakt overeenkomstig de bepalingen van het decreet lokaal bestuur, alsook de uitdrukkelijke verplichting in art. 25/4 wet politieambt.