Terug
Gepubliceerd op 21/02/2024

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 19/02/2024 - 16:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - BESLISSINGEN DAGELIJKS BESTUUR VAN DE ALGEMEEN DIRECTEUR IN HET KADER VAN HET PERSONEELSBEHEER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2024

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2024

        Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 08/02/2024 tot 14/02/2024 voor een bedrag van € 4.404,14 goed en verrekent deze op het budget 2024.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2024

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2024

        Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 08/02/2024 tot 14/02/2024 voor een bedrag van € 6.126,94 goed en verrekent deze op het budget 2024.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2024

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2024

        Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 08/02/2024 tot 14/02/2024 voor een bedrag van € 355.880,29 goed en verrekent deze op het budget 2024.

    • Sociale zaken

      • PROTOCOL VLAAMSE HUISVESTINGSTOOL (VHT) - AKKOORDVERKLARING

        Goedgekeurd

        M.b.t. informatieveiligheid  en gegevensbescherming dient in het kader van de de AVG/GDPR wat betreft gegevensuitwisseling met het Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB)  en Wonen-Vlaanderen (W-VL) uit hoofde van de elektronische mededeling van persoonsgegevens door de ene instantie naar de andere of een externe overheid een protocol afgesloten te worden conform art. 8 §1, al. 1 c-van het decreet van 18-7-2008, gewijzigd bij art. 17 van het decreet van 8-6-2018 tot aanpassing van de decreten aan de verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27-4-2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen i.v.m. de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens ..., beter gekend als de AVG/GDPR.

  • B-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - AGENDA RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN VAN 29 FEBRUARI 2024

        Goedgekeurd

        Het vast bureau en de voorzitter van de OCMW-raad keuren de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 februari 2024 goed.

      • DIENST SECRETARIAAT - AANPASSING HUISHOUDELIJK REGLEMENT

        Goedgekeurd

        Het vast bureau past het huishoudelijk reglement aan en verwijst dit agendapunt ter goedkeuring door naar de gemeenteraad.

    • Sociale zaken

      • HUIS VAN HET KIND - CONVENANT CMP 2024

        Verdaagd

        Verdaagd.

      • DIENST KINDEROPVANG - HERBEVESTIGING OMSCHAKELING TRAP 1 NAAR TRAP 2

        Goedgekeurd

        Het VAB geeft toestemming om de herbevestiging van de aanvraag omschakeling naar trap 2 in te dienen.

      • SOCIALE DIENST - BASISREGISTRATIE SCHULDBEMIDDELING

        Goedgekeurd

        Het OCMW heeft als ISB een aantal jaarlijkse verplichtingen. Zo heeft het OCMW de plicht om een jaarverslag in te dienen dat onder andere bestaat uit vijf vragen met een antwoord gegeven door het lokaal bestuur.

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert