Terug
Gepubliceerd op 15/02/2024

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 12/02/2024 - 16:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2024

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2024

        Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 01/02/2024 tot 07/02/2024 voor een bedrag van € 503.758,85 goed en verrekent deze op het budget 2024.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2024

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2024

        Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 01/02/2024 tot 07/02/2024 voor een bedrag van € 435.450,38 goed en verrekent deze op het budget 2024.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2024

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2024

        Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 01/02/2024 tot 07/02/2024 voor een bedrag van € 1.077.740,08 goed en verrekent deze op het budget 2024.

  • B-punt

    • Secretariaat

      • ALGEMEEN BESTUUR - WERKINGSUBSIDIES DIENSTEN ALGEMEEN ECONOMISCH BELANG

        Goedgekeurd

        Het lokaal bestuur Boom keurt de verdeelsleutel voor de werkingssubsidie in het kader van de diensten van algemeen economisch belang voor 2023, 2024 en 2025 goed. 

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - ONKOSTENVERGOEDING ICT

        Goedgekeurd

        Het vast bureau kent een onkostenvergoeding (vergoeding internetabonnement) toe aan de medewerkers van dienst ICT.

         

      • DIENST PERSONEEL - OPENVERKLARING VAN EEN FUNCTIE VAN POETSBEAMBTE EN VASTSTELLING VAN EEN WERFRESERVE VAN 1 JAAR

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de openverklaring van een functie van poetsbeambte (niveau IFIC cat. 5) in contractueel verband bij wijze van aanwerving goed en stelt een werfreserve voor de periode van 1 jaar vast.

      • DIENST PERSONEEL - VASTSTELLING SELECTIECOMMISSIE EN EXAMENDATA VOOR DE FUNCTIE POETSBEAMBTE

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt de selectiecommissie voor het examen van poetsbemambte en de examendata vast.

    • ICT

      • DIENST ICT - UPGRADE EN UITBREIDING CAMERANETWERK

        Goedgekeurd

        Upgrade en uitbreiding van het cameranetwerk voor woonzorgcentrum en Brandpunt.

    • Sociale zaken

      • HUIS VAN HET KIND - GEBRUIKERSOVEREENKOMST ECOHUIS KIND&GEZIN

        Goedgekeurd

        Kind en Gezin organiseerde de afgelopen jaren hun gehoortesten (consultatie wanneer het kindje 2 tot 4 weken is) in het buurtrestaurant De Tuin van de Kleine Chef. We zouden  deze consultatie graag laten doorgaan in het ecohuis, zodat ouders deze locatie leren kennen en warm doorverwezen kunnen worden voor projecten die hier zullen doorgaan zoals bvb de speelbabbel. 

      • SOCIALE DIENST - SAMENWERKING VLOTTER FIETSPROJECT

        Goedgekeurd

        Het VAB keurt de samenwerking met Vlotter goed voor de organisatie en uitvoering van het fietsproject voor de OCMW cliënten.

      • DIENST KINDEROPVANG - AANKOOP MEUBILAIR UITBREIDING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau beslist om meubilair aan te kopen voor de uitbreiding van het kinderdagverblijf.

    • WZC

      • DIENST WZC-AANPASSING OPNAME OVEREENKOMST

        Goedgekeurd

        Het VAB keurt een beperkte aanpassing goed aan de nieuwe opname overeenkomst van het woonzorgcentrum en wijst dit zo nodig door naar de RMW.

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert