Terug
Gepubliceerd op 07/09/2023

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 04/09/2023 - 16:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - BESLISSINGEN DAGELIJKS BESTUUR VAN DE ALGEMEEN DIRECTEUR IN HET KADER VAN HET PERSONEELSBEHEER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2023

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2023

        Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 24/08/2023 tot 30/08/2023 voor een bedrag van € 137.703,06 goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2023

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2023

        Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 24/08/2023 tot 30/08/2023 voor een bedrag van € 31.873,66 goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2023

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2023

        Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 24/08/2023 tot 30/08/2023 voor een bedrag van € 1.161.215,20 goed en verrekent deze op het budget 2023.

    • WZC

      • DIENST WZC-KENNISNAME PARTNERPLAN RAPPORTAGE PROBIS

        Goedgekeurd

        Kennisname jaarlijkse rapportage Partnerplan Probis

  • B-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING.

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Vlotter op 6 oktober 2023 en verzendt dit agendapunt naar de OCMW-raad ter goedkeuring.

      • ALGEMEEN BESTUUR - AANDUIDEN BESTUURDER ALS VERTEGENWOORDIGER VOOR RAAD VAN BESTUUR IGEAN DIENSTVERLENING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verwijst het aanduiden van een bestuurder als vertegenwoordiger in de raad van bestuur van Igean dienstverlening door naar de volgende vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn. 

      • ALGEMEEN BESTUUR - AANDUIDEN BESTUURDER ALS VERTEGENWOORDIGER VOOR RAAD VAN BESTUUR IGEAN MILIEU EN VEILIGHEID

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verwijst het aanduiden van een bestuurder als vertegenwoordiger in de raad van bestuur van Igean milieu en veiligheid door naar de volgende vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn. 

      • DIENST SECRETARIAAT - SAMENSTELLING DEONTOLOGISCHE COMMISSIE

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verwijst de samenstelling van de deontologische code naar de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 18 september 2023.

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - VASTSTELLING SELECTIECOMMISSIE EN EXAMENDATA VOOR DE FUNCTIE POETSBEAMBTE

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt de selectiecommissie voor het examen van poetsbemambte en de examendata vast.

      • DIENST PERSONEEL - OPENVERKLARING VAN 2 FUNCTIES VAN HOOFDVERPLEEGKUNDIGE IN CONTRACTUEEL VERBAND BIJ WIJZE VAN AANWERVING EN BEVORDERING EN VASTSTELLING VAN EEN WERFRESERVE VOOR DE DUUR VAN 1 JAAR

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de openverklaring van 2 functies van hoofdverpleegkundige (IFIC cat. 17) in contractueel verband bij wijze van aanwerving en bevordering goed en stelt een werfreserve voor de duur van 1 jaar vast.

    • ICT

      • DIENST ICT - LICENTIES NITRO PDF

        Goedgekeurd

        De Nitro PDF software is geschikt voor behandelen van PDF documenten en is een alternatief voor de veel duurdere licenties van Adobe.
        Nitro PDF wordt veelvuldig gebruikt door o.a. de afdeling financiën en burgerzaken. 

    • Sociale zaken

      • SOCIALE DIENST - GOEDKEURING ADDENDUM KETENAANPAK DAK- EN THUISLOOSHEID CAW B-M-L EN NIEUWE VERDEELSLEUTEL VANAF 2024

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verwijst de indexering van het bedrag voor de nachtopvang en de nieuwe verdeelsleutel van 2024 in het kader van de ketenaanpak dak- en thuisloosheid ter goedkeuring door naar de volgende vergadering van de OCMW-raad. 

      • SOCIALE DIENST - REGLEMENT VOOR PROJECT FOOD FUTUUR

        Goedgekeurd

        Food Futuur is het voedseldistributieplatform van KINA. KINA zamelt voedseloverschotten in en zorgt voor de verdeling ervan. Er werd door een Werkgroep van de Samenlevingsraad een reglement opgemaakt. Het VAB verwijst de goedkeuring van dit reglement voor Food Futuur door naar de commissie armoede van 7 september en de OCMW-raad van 21 september. 

      • SOCIALE DIENST - SAMENWERKINGSOVEREENKOMST EN HUURCONTRACT

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verwijst de samenwerkingsovereenkomst en het huurcontract met Vlotter door naar de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 19 oktober 2023. 

    • WZC

      • DIENST WZC-VERLENGING HUURCONTRACT ALTERNATING MATRASSEN

        Goedgekeurd

        Het systeem van permanente huur van alternating matrassen dient te worden verder gezet en uitgebreid.

    • Facility

      • DIENST GRONDGEBIEDZAKEN - WOONZORGCENTRUM - VLOERHERSTELLINGEN

        Verdaagd

        Verdaagd.

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert