Terug
Gepubliceerd op 20/04/2023

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 03/04/2023 - 16:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - BESLISSINGEN DAGELIJKS BESTUUR VAN DE ALGEMEEN DIRECTEUR IN HET KADER VAN HET PERSONEELSBEHEER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2023

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2023

        Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 23/03/2023 tot 29/03/2023 voor een bedrag van € 432.623,15 goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2023

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2023

        Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 23/03/2023 tot 29/03/2023 voor een bedrag van € 44.343,97goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2023

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2023

        Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 23/03/2023 tot 29/03/2023 voor een bedrag van € 432.793,41 goed en verrekent deze op het budget 2023.

    • WZC

      • KEUKEN - BEDELING MAALTIJDEN AAN HUIS TE AARTSELAAR SAMEN MET VLOTTER

        Goedgekeurd

        Samen met Vlotter offerte indienen voor het bedelen van maaltijden aan huis te Aartselaar.

  • B-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - BEHEERSOVEREENKOMST TUSSEN DE GEMEENTE EN HET OCMW BOOM VOOR EEN GEÏNTEGREERD PERSONEELSBELEID

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verwijst de "Beheersovereenkomst tussen de gemeente en het OCMW Boom voor een geïntegreeerd personeelsbeleid" door naar de raad voor maatschappelijk welzijn ter goedkeuring.

      • DIENST SECRETARIAAT - AGENDA RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN VAN 20 APRIL 2023

        Goedgekeurd

        Het vast bureau en de voorzitter van de OCMW-raad keuren de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn van 20 april 2023 goed.

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - AANSTELLING VAN 2 MAATSCHAPPELIJK ASSISTENTEN IN CONTRACTUEEL VERBAND

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de aanstelling van 2 maatschappelijk assistenten (B1 - B3) in voltijds contractueel verband goed.

      • DIENST PERSONEEL - OPENVERKLARING VAN 1 FUNCTIE VAN MAATSCHAPPELIJK ASSISTENT BIJ WIJZE VAN AANWERVING EN VASTSTELLEN VAN EEN WERFRESERVE VOOR DE DUUR VAN 1 JAAR

        Goedgekeurd

        Het vast bureau gaat over tot openverklaring van 1 functie van maatschappelijk assistent bij wijze van aanwerving en vaststelling van een werfreserve voor de duur van 1 jaar.

    • ICT

      • ICT - PRIJSSTIJGING SOFTWAREPROGRAMMA LOKET KINDEROPVANG

        Goedgekeurd

        In 2021 startte het lokaal loket kinderopvang met een centraal aanmeldsysteem. Er werd beslist om in zee te gaan met TACTICS. Zij voeren nu een prijsstijging door.

    • Sociale zaken

      • SOCIALE DIENST - VERLENGING SAMENWERKING IN KADER VAN ESF PROJECT

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de verderzetting van het ESF-project Stapstenen naar werk en de inzet van de brugfiguren hierin goed. 

      • HUIS VAN HET KIND - SUBSIDIEAANVRAAG EN CHARTER RAP OP STAP

        Goedgekeurd

        Het Rap Op Stap Kantoor was tot voor kort gelegen in buurtrestaurant De Tuin van de Kleine Chef. We gaan de locatie wijzigen naar Huis van het Kind Boom. Voor de Dienst Toerisme van de Provincie Antwerpen telt dit als de opstart van een nieuwe locatie en kunnen we een nieuwe subsidieaanvraag indienen voor 1 april mits ondertekening van het charter van iedereen verdient vakantie. 

      • SOCIALE DIENST - REGLEMENT VUILZAKKEN INCONTINENTIEMATERIAAL

        Goedgekeurd

        Het VAB keurt het reglement vuilzakken incontinentiemateriaal goed. Het reglement wordt op de RMW van 20-04-2023 voorgelegd. 

      • SOCIALE DIENST - CONVENANT CMP 2023

        Goedgekeurd

        CLB GO! Rivierenland diende een projectvoorstel in voor verderzetting van het centraal meldpunt in Boom. Op basis hiervan werd een convenant opgesteld. Deze dient ter goedkeuring naar de gemeenteraad verzonden te worden. 

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert