Terug
Gepubliceerd op 30/05/2023

Notulen  OCMW-raad

do 20/04/2023 - 19:30 Raadszaal

De OCMW-raad vergadert regelmatig en in vereist getal, ingevolge de bijeenroeping door het college van burgemeester en schepenen.

Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
Jeroen Baert, burgemeester
Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
Lize Van Dijck, algemeen directeur
Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Heidi Verhoeven, raadsleden

De voorzitter opent de zitting op 20/04/2023 om 19:33.

  • Openbaar

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - ONTSLAG VAN EEN OCMW-RAADSLID - AKTENEMING

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Tom Dewandelaere, schepen
        Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, Marleen De Ridder, raadsleden
        Feiten en context

        Met schrijven van 4 april 2023 bracht dhr. Peter De Ridder, raadslid voor BOOM één, de voorzitter van de OCMW-raad Dhr. Kim Van Kerckhoven op de hoogte dat hij ontslag neemt als OCMW-raadslid van de gemeente Boom.

         

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        - ontslagbrief Dhr. De Ridder

        Besluit

        Enig artikel : de OCMW-raad neemt akte van het ontslag van dhr. Peter De Ridder uit zijn functie van OCMW-raadslid.

      • DIENST SECRETARIAAT - AKTENAME SAMENSTELLING RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Tom Dewandelaere, schepen
        Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        De beslissing van de gemeenteraad tot aanstelling, eedaflegging van een raadslid en vaststelling van de rangorde.

        Feiten en context

        De raad voor maatschappelijk welzijn, die uit dezelfde leden als de gemeenteraad bestaat, bestaat uit personen van verschillend geslacht en is dus geldig samengesteld.

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        -        Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 68.

        Besluit

        Enig artikel : akte te nemen van de van rechtswege en geldige samenstelling van de raad voor maatschappelijk welzijn, die uit dezelfde leden als de gemeenteraad bestaat.

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING NOTULEN EN ZITTINGSVERSLAG VORIGE VERGADERING

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Tom Dewandelaere, schepen
        Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Feiten en context

        De OCMW-raad, in zitting van 20 april 2023.

        Juridische gronden

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -       De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -       Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        - verslag RMW

        Besluit

        Enig artikel: de notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de OCMW-raad van 16 maart 2023 goed te keuren.

      • DIENST SECRETARIAAT - INGEKOMEN STUKKEN

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Tom Dewandelaere, schepen
        Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Feiten en context

        - inspectieverslag WZC + remedieringsplan

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

      • DIENST SECRETARIAAT - ONTSLAG VAN EEN LID VAN HET BCSD - AKTENEMING

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        Op 25 februari 2021 werd mevr. Nele Michiels door de OCMW-raad als verkozen verklaard. 

        Feiten en context

        Met schrijven van 21 maart 2023 bracht mevr. Nele Michiels, lid van het BCSD, de voorzitter van de OCMW-raad dhr. Kim Van Kerckhoven op de hoogte dat zij ontslag neemt als lid van het BCSD van de gemeente Boom.

         

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        - ontslagbrief

        Besluit

        Enig artikel : de OCMW-raad neemt akte van het ontslag van mevr. Nele Michiels uit haar functie van lid van het BCSD.

      • DIENST SECRETARIAAT - VOORDRACHT NIEUW LID VAN DE BCSD

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        Op de OCMW-raad van 25 februari 2021 werd mevr. Nele Michiels afgevaardigd als lid in het BCSD. 

        Feiten en context

        Het aantal leden van het bijzonder comité voor de sociale dienst, de voorzitter niet inbegrepen, is vastgelegd op 8 leden.

        Op 3 januari 2O18 werden voor de gemeente Boom de leden verkozen zijnde:

        • Louis Bosmans
        • Ivette Delvaux
        • Godelieve Van Dyck
        • Andy Janssens, met als opvolger Nourdine Elkaouakibi
        • Lydie Smits, met als opvolger Patrick Marnef
        • Kris De Keninck
        • Edmond Van Der Taelen, met als opvolgers Nancy Bellen en Hans Verreyt
        • Abdeslam El Ghamri met als opvolgers Boudewijn Goos en Linde Peeters

        Nele Michiels werd op 25 februari 2021 lid van het BCSD ter vervanging van Kris De Keninck. Zij diende op 21 maart 2023 haar ontslag in. 

        De akte van voordracht van de kandidaat Christiaan Van Camp werd overhandigd aan de voorzitter van de RMW en de algemeen directeur op 26 maart 2023 en is te vinden in bijlage. Ook de geloofsbrieven werden tijdig binnengebracht. 

        Juridische gronden

        - Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.
        - Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht
        - De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen
        - Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        - Uittreksel Strafregister Christiaan Van Camp

        - Uittreksel bevolkingsregister Christiaan Van Camp

        - Verklaring op eer m.b.t. onverenigbaarheden

        - Voordrachtakte

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art. 1 : akte te nemen van de ontvankelijke akte van voordracht van Christiaan Van Camp als lid van het BCSD.

        Art. 2 : de geloofsbrieven van Christiaan Van Camp goed te keuren. 

        Art. 3 : kennis te nemen dat Christiaan Van Camp wordt afgevaardigd als nieuw lid in het BCSD, en hierbij aldus als verkozen wordt verklaard.

      • DIENST SECRETARIAAT - BEHEERSOVEREENKOMST TUSSEN DE GEMEENTE EN HET OCMW BOOM VOOR EEN GEÏNTEGREERD PERSONEELSBELEID

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        Bij gemeenteraadsbeslissing van 20 oktober 2011 en bij OCMW-raadsbeslissing van 09.11.2011 werd het ‘Samenwerkingsprotocol Gemeente - OCMW Boom betreffende de onderlinge samenwerking’ goedgekeurd.

        Dit was destijds gebaseerd op artikel 271 van het Gemeentedecreet en artikel 271 van het OCMW-decreet, stipulerend dat "Tussen de gemeente en het OCMW kunnen beheersovereenkomsten worden gesloten over het gemeenschappelijk gebruik van elkaars diensten. In de beheersovereenkomst kan tevens opgenomen worden dat de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn voor bepaalde functies een beroep kunnen doen op elkaars personeelsleden".

        In hogervermeld samenwerkingsprotocol was sprake van de (toen nog) vooropgestelde integratie van ondermeer volgende diensten of werkingen op korte of langere termijn: personeelsdienst, communicatie, aankoopbeleid, wagenpark, bodetaken, financiële zaken, technisch ondersteunende diensten, ICT, diversiteit, klachtenbehandeling, verzelfstandiging, onthaal en secretariaat.

        Op dat ogenblik was de integratie tussen gemeente en OCMW nog minder verregaand dan op dit ogenblik en was er ook nog sprake van een secretaris en financieel beheerder in gemeente en OCMW cfr. artikel 76 van het Gemeentedecreet en artikel 75 van het OCMW-decreet.

        Feiten en context

        Inmiddels is het Decreet Lokaal Bestuur tot stand gekomen en kan verwezen worden naar (een gelijkaardig) artikel 196 §2 Decreet Lokaal Bestuur (DLB d.d. 22.12.2017) dat het volgende bepaalt:

        “Tussen de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn dat de gemeente bedient kunnen beheersovereenkomsten worden gesloten over het gemeenschappelijk gebruik van elkaars diensten.

        In de beheersovereenkomst kan worden opgenomen dat de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn voor bepaalde functies een beroep kunnen doen op elkaars personeelsleden. Tegelijk kan worden bepaald dat de bevoegde organen hun beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid kunnen toevertrouwen aan de personeelsleden van het andere bestuur binnen de grenzen vastgesteld in dit decreet.”

        Het DLB is de huidige basis waarop gemeente en het OCMW kunnen beslissen om gemeenschappelijk gebruik te maken van elkaars diensten en personeelsleden.

        Inmiddels werd de in 2011 vooropgestelde geïntegreerde werking zo goed als volledig gerealiseerd en worden steeds meer vormen van eenmaking en/of wegwerking van verschillen nagestreefd.

        Het samenwerkingsprotocol van 2011 is nog steeds van kracht, aangezien hierin vermeld werd dat deze overeenkomst van rechtswege werd verlengd, tot op het ogenblik dat een nieuwe beheersovereenkomst in werking zou treden.

        Met de aanstelling van mevr. Lize Van Dijck als nieuwe algemeen directeur bij gemeenteraadsbeslissing van 15.12.2022 en dhr. Dirk Cappaert als nieuwe financieel directeur bij gemeenteraadsbeslissing van 16.03.2023, moeten de beslissingen tot aanstelling van waarnemend algemeen directeurs en waarnemend financieel directeurs opnieuw genomen worden.

        Het is dan echter aangewezen om eerst een nieuwe ‘beheersovereenkomst tussen gemeente en OCMW voor een geïntegreerd personeelsbeleid’ af te sluiten, die dan in de plaats komt van het samenwerkingsprotocol van 2011.

        Deze beheersovereenkomst kan dan ook alle andere beheersovereenkomsten die werden afgesloten tussen gemeente en OCMW m.b.t. specifieke diensten, opheffen. Meer bepaald gaat het dan over  volgende overeenkomsten:

        -          Beheerovereenkomst diversiteit zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 30.06.2011;

        -          Beheersovereenkomst kindfunctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 16.05.2013;

        -          Beheersovereenkomst personeelsdienst zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 16.05.2013;

        -          Beheersovereenkomst facilitaire diensten zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 18.12.2014;

        -          Beheersovereenkomst financiën en aankoop. zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 18.12.2014

        -          Beheersovereenkomst ICT zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 24.09.2015;

         

        De VVSG biedt een model van beheersovereenkomst aan die (op vereenvoudigde en veralgemeende wijze) de basis kan zijn voor de samenwerking tussen gemeente en OCMW, waaruit volgend voorstel van beheersovereenkomst voor het lokaal bestuur Boom voortvloeide:

        BEHEERSOVEREENKOMST TUSSEN DE GEMEENTE EN HET OCMW BOOM

        VOOR EEN GEÏNTEGREERD PERSONEELSBELEID

        TUSSEN:

         

        Gemeente Boom, Antwerpsestraat 44, vertegenwoordigd door Kim Van Kerckhoven, voorzitter van de gemeenteraad, en Lize Van Dijck, algemeen directeur,

        hierna genoemd de gemeente,

         

        EN

         

        OCMW Boom, J. Van Cleemputplein 1, vertegenwoordigd door Kim Van Kerckhoven, voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn, en Lize Van Dijck, algemeen directeur,

        hierna genoemd het OCMW,

         

        waarbij gemeente en OCMW hierna tegenover elkaar beschouwd worden als het andere bestuur,

         

         

        WORDT ALS VOLGT OVEREENGEKOMEN:

         

        Artikel 1 – Gemeenschappelijk gebruik van elkaars diensten

         

        Met toepassing van artikel 196 §2 Decreet Lokaal Bestuur (DLB) werken de gemeente en het OCMW samen om gemeenschappelijk gebruik te maken van elkaars diensten.

         

        Artikel 2 – Een beroep doen op de personeelsleden van het andere bestuur

         

        §1. Met toepassing van artikel 196 §2 DLB wensen de gemeente en het OCMW een beroep te doen op elkaars personeelsleden voor alle functies in het eengemaakte organogram.

         

        Bij de waarneming van een functie bij het ene bestuur door een personeelslid van het andere bestuur, kan een waarnemingstoelage toegekend worden voor zover de rechtspositieregeling van beide besturen erin voorziet.

         

        §2. De leidinggevenden mogen instructies geven aan zowel gemeente- als OCMW-personeel dat (volgens het organogram) tot hun dienst behoort.

         

        §3. Een personeelslid van de gemeente kan geëvalueerd worden door een personeelslid van het OCMW, op voorwaarde dat deze laatste een leidinggevende bevoegdheid uitoefent over het gemeentepersoneelslid.

        Een personeelslid in dienst van het OCMW kan geëvalueerd worden door een personeelslid van de gemeente op voorwaarde dat deze laatste een leidinggevende bevoegdheid uitoefent over het OCMW-personeelslid.

        De eventuele juridische gevolgen van de evaluatie worden bekrachtigd door de juridische werkgever.

         

        Artikel 3 – Ambtelijke delegatie beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid

        §1. De algemeen en financieel directeur hebben krachtens de artikelen 162 §1, 175 en 587 derde lid DLB vanaf hun aanstelling de bevoegdheid om voor beide besturen (gemeente en OCMW, samen of afzonderlijk) op te treden.

         

        §2. Met deze beheersovereenkomst, genomen in toepassing van artikel 196 DLB, mogen de algemeen en financieel directeur binnen de grenzen vastgelegd door dit Decreet hun beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid met betrekking tot een gemeentelijke bevoegdheid toevertrouwen aan één of meer medewerkers van het OCMW en hun beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid met betrekking tot een OCMW-bevoegdheid toevertrouwen aan één of meerdere medewerkers van de gemeente.

         

        Artikel 4 – Gezamenlijke werving en selectie en aanleg wervings- en bevorderingsreserve

        De aanstellende overheden van de gemeente en van het OCMW kunnen gezamenlijke sollicitatieprocedures organiseren.

         

        Daarbij kunnen de aanstellende overheden beslissen een gemeenschappelijke wervings- of bevorderingsreserve aan te leggen, volgens de bepalingen en binnen de grenzen van de gemeentelijke rechtspositieregeling.

         

        Artikel 5 – Duurtijd van de overeenkomst

        Deze overeenkomst gaat in op de dag van goedkeuring door de gemeenteraad en dit voor onbepaalde duur. Elk van beide partijen kan een einde maken aan deze overeenkomst mits hij een opzegtermijn van 6 maanden respecteert.

         

        Artikel 6 – Juridische werkgever en werkgeversgezag

        De gemeente of het OCMW is en blijft, naargelang het geval, de juridische werkgever van de onder de artikelen 1, 2 en 3 betrokken personeelsleden en oefent als enige het werkgeversgezag uit. Er is geen sprake van terbeschikkingstelling. Er worden geen personeelsleden overgedragen.

         

        Artikel 7 – Financiële verrekening

        Voor de uitvoering van deze overeenkomst betaalt het OCMW geen vergoeding aan de gemeente of vice versa.

         

         

        Opgemaakt in twee originele exemplaren te Boom, waarvan elke partij erkent er één ontvangen te hebben,

         

        Op …………………….

         

        Voor de gemeente …

        Voor het OCMW …”

         

        Het vast bureau in zitting van 03.04.2023 verwees dit punt ter goedkeuring naar de raad.

        Juridische gronden

         

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -       De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -       Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        De raad beslist:

        Art.1: de ‘Beheerovereenkomst  tussen de Gemeente en het OCMW Boom voor een geïntegreerd personeelsbeleid’ goed te keuren.

        Art.2: het ‘Samenwerkingsprotocol Gemeente - OCMW Boom betreffende de onderlinge samenwerking’  zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 20 oktober 2011 en bij OCMW-raadsbeslissing van 09.11.2011, op te heffen.

        Art.3: volgende beheersovereenkomsten m.b.t. specifieke diensten of werkingen op te heffen:

        -          Beheerovereenkomst diversiteit zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 30.06.2011;

        -          Beheersovereenkomst kindfunctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 16.05.2013;

        -          Beheersovereenkomst personeelsdienst zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 16.05.2013;

        -          Beheersovereenkomst facilitaire diensten zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 18.12.2014;

        -          Beheersovereenkomst financiën en aankoop. zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 18.12.2014

        -          Beheersovereenkomst ICT zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbeslissing van 24.09.2015;

    • Sociale zaken

      • SOCIALE DIENST - KENNISNAME JAARVERSLAG KOM MOR BINNE

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        Op 27 augustus 2008 werd door de OCMW-raad een overeenkomst tussen OCMW Boom en Kom Mor Binne goedgekeurd. Jaarlijks wordt er een overeengekomen bedrag van        2 000 euro betaald aan Kom Mor Binne. Kom Mor Binne dient elk jaar een verantwoordingsnota in te dienen. 

        Feiten en context

        Kom Mor Binne diende een inhoudelijk en financieel verslag in. 

        Bijlagen

        Financieel verslag 2022

        Inhoudelijk verslag 2022 en planning 2023

        Besluit

        Enig artikel: De RMW neemt kennis van het jaarverslag van Kom Mor Binne.

      • SOCIALE DIENST - REGLEMENT VUILZAKKEN INCONTINENTIEMATERIAAL

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Andy Janssens, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        Op 16-12-2021 werd op de GR de goedkeuring gegeven om jaarlijks 40 restafvalzakken gratis ter beschikking te stellen voor mensen die lijden aan chronische urinaire incontinentie en stomapatiënten.

        Feiten en context

        Het gemeentebestuur voorziet in de ophaling van GFT - en restafval via huisvuilzakken, in samenwerking met Igean.

        Vroeger mocht incontinentiemateriaal in GFT -zakken worden afgevoerd en verwerkt. Later werd dit door OVAM verboden en moesten incontinentiemateriaal via de restafval worden aangeboden. Restafvalzakken zijn veel duurder dan GFT-zakken. 

        Op 16-12-2021 werd goedkeuring gegeven om deze bedeling te laten plaatsvinden via de sociale dienst van het OCMW, hiervan wordt momenteel ook gebruik gemaakt door patiënten. Er was nog geen volledig reglement uitgeschreven. Deze ligt nu voor. 

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Adviezen en argumenten

        - beslissing GR 16-12-2021

        - beslissing VAB 03-04-2023

        Bijlagen

        - reglement

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art. 1: Opheffing reglement GR dd. 16-12-2021

        Art. 2: de RMW keurt het reglement 'vuilzakken incontinentiemateriaal' goed

      • SOCIALE DIENST - CONVENANT CMP 2023

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        Op de gemeenteraad van 19 juli 2018 werden zeven acties in het kader van (kinder)armoedebestrijding goedgekeurd. Eén van de te nemen acties was het bestrijden van schooluitval en ongekwalificeerde uitstroom door de opstart van een centraal meldpunt. Op 31 januari 2019 werd een convenant goedgekeurd door de gemeenteraad tussen lokaal bestuur Boom en CLB GO! Rivierenland voor de opstart van een centraal meldpunt. Ook in 2020, 2021 en 2022 besliste de gemeenteraad / OCMW-raad om een convenant af te sluiten in het kader van de verderzetting van het centraal meldpunt in Boom. 

        Feiten en context

        Het centraal meldpunt werd in september 2019 opgestart. Het meldpunt fungeert sindsdien als gemeenschappelijk aanspreekpunt en expertisecentrum voor alle CLB’s van de regio die op zoek zijn naar een externe partner (in zijn ruime betekenis) om een verstoorde relatie van de jongere met de school te helpen herstellen, zodat (dreigende) schooluitval en ongekwalificeerde uitstroom voorkomen wordt. Indien schooluitval onvermijdelijk is kan het ook gaan om een externe partner die het leerrecht helpt te garanderen. In dat geval is er sprake van een ernstige breuk (perspectief op herstel op kortere termijn ontbreekt) in de verbinding of de relatie school – jongere. De doelstelling van het meldpunt is om gekwalificeerde uitstroom te verhogen.

        CLB GO! Rivierenland diende een nieuw voorstel in. 

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Financiële weerslag
        Dienstjaar: 2023 ARK: 6159999
        Ramingnummer MJP : MJP001144 BELEIDSDOMEIN: 06
        Bedrag raming : 25.000 EUR BELEIDSVELD: 0900
        Beschikbaar krediet : 25.000 EUR BELEIDSITEM: 00
           
        Aanpassing meerjarenplan noodzakelijk : NEEN(*)   
           
        Visum financieel beheerder: GUNSTIG  Datum : 30/03/2023

        (*) schrappen wat niet past

        Adviezen en argumenten

        Toelichting door CMP op commissie armoede 17/4/2023

        Bijlagen

        Projectvoorstel CLB

        Convenant

        Presentatie commissie

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel : de convenant met CLB GO! Rivierenland voor de organisatie van het CMP goed te keuren.  

      • SOCIALE DIENST – REGLEMENT ENERGIETOELAGE KENNISNAME SUBSIDIEBEDRAG

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Voorgeschiedenis

        In zitting van 15/12/2022 keurde de OCMW raad het subsidiereglement 'energietoelage goed.

        Cliënten van het OCMW kunnen via verschillende maatregelen (zie bijlage) ondersteuning krijgen voor hun energiefactuur. De huidige energiecrisis zorgt ervoor dat steeds meer mensen betalingsproblemen ondervinden.

        Feiten en context

        Het Lokaal Bestuur wil de burgers in de gemeente ondersteunen in hun energiefactuur. Ook huishoudens die voorheen geen aanspraak deden op de maatregelen van het OCMW krijgen nu te maken met betalingsproblemen.

        Met het reglement dat voorligt wil het OCMW huishoudens ondersteunen die voor alle andere bestaande maatregelen niet in aanmerking komen omdat zij hiervoor net teveel verdienen. Via dit reglement kunnen huishoudens geholpen worden bij hun voorschotfactuur en/of eindfactuur.

        De Vlaamse Regering voorziet voor de periode 2022-2024 een ‘subsidie ter versterking van de energiecellen van de OCMW’s’. In 2022 gaat dit over €5.662, 2023: €24.120 en 2024: €24.120. Het reglement dat voorligt voorziet in de modaliteiten om deze subsidie aan te wenden.

        Juridische gronden

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -       De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -       Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Financiële weerslag

        Ondersteuning zolang de kredieten het toelaten.

        Voor dit reglement wordt gebruik gemaakt van de middelen die de Vlaamse regering voorziet voor de periode 2022-2024 ‘subsidie ter versterking van de energiecellen van de OCMW’s’. In 2022 gaat dit over €5.662, 2023: €24.120 en 2024: €24.120.

        Tevens werd via aanpassing meerjarenplan in de kredieten 2023 het van Isvag ontvangen bedrag van 158.723,74 EUR toegevoegd aan het subsidiereglement voor tussenkomst energiekost.

        Bijlagen

        -        Huidige maatregelen OCMW

        -        Reglement ‘energietoelage’

        -        Aanvraagformulier

        Besluit

        Enig artikel: kennis te nemen van het voorziene budget inzake 'energietoelage'.

    • Bijkomende punten

      • EXTRA AGENDAPUNT TOEGEVOEGD DOOR BOOM EEN - MENSTRUATIEARMOEDE

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Heidi Verhoeven, raadsleden
        Feiten en context

        In het kader van armoedebestrijding en de menstruatiearmoede:

         

        1 op 8 meisjes in Vlaanderen heeft geen geld om menstruatieproducten (maandverband, tampons, menstruatiecup …) te kopen.

        Aan de hand van kwantitatief onderzoek bevroeg Caritas Vlaanderen in het najaar van 2019 2.608 Vlaamse meisjes en jonge vrouwen tussen 12 en 25 jaar. Daarnaast deden we een diepte-interview bij vier meisjes die aangaven in een situatie van menstruatie-armoede te leven.

        Uit deze bevraging van Caritas Vlaanderen bleek dat 12% van de ondervraagde meisjes tussen 12 jaar en 25 jaar aangeeft soms geen geld te hebben om menstruatieproducten te kopen. Wanneer het gaat over meisjes die al in armoede leven, gaat het om bijna 45%. 5% onder hen heeft al eens school gemist omdat ze geen menstruatie-producten had en 4% schrapt al eens vrijetijdsplannen. Dit zou toch niet mogen? Ook kiezen ze voor gevaarlijke alternatieven zoals servetten, keukenrol, wc-papier, watten …

        Caritas Vlaanderen geeft enkele beleidsaanbevelingen mee. Bijvoorbeeld:

        -         Zorg voor extra middelen via lokale besturen

        -         Installeer automaten met gratis maandverband in secundaire scholen

         

        Scholen kunnen dus bij deze problematiek een belangrijke rol spelen om jonge dames toch toegang te geven tot geschikt materiaal, dit op een laagdrempelige manier.

        Daarom stellen we voor een subsidie in het leven te roepen:

        Boomse scholen kunnen jaarlijks op basis van aankoopfacturen een subsidiebedrag aanvragen:

         

        1)      voor een lagere school bedraagt het subsidiebedrag 250 euro op jaarbasis

        2)      voor een secundaire school bedraagt het subsidiebedrag 1000 euro op jaarbasis.

         

        Het reglement gaat in vanaf heden.

         

        Het vast bureau wordt gelast met de uitvoering van dit reglement..

        Juridische gronden

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -       Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -       De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -       Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Eddy Van Der Taelen, Fatiha Haouat, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder
        Tegenstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers
        Resultaat: Met 8 stemmen voor, 14 stemmen tegen
        Besluit

        Art.1: een subsidie te voorzien voor de Boomse scholen voor de aankoop van menstruatieproducten, dit in het kader van armoedebestrijding

        Art.2: de subsidie bedraagt 250 euro voor een lagere school, 1000 euro voor een secundaire school.

        Art.3: de subsidie kan door een school 1x per kalenderjaar aangevraagd worden. Onkosten dienen aangetoond te worden via aankoopfacturen.

        Art.4: het reglement gaat in vanaf heden

        Art.5: de nodige kredieten worden in het gemeentelijk budget voorzien

        Art.6: het vast bureau wordt gelast met de uitvoering van dit reglement.

    • Rondvraag

      • RONDVRAAG

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Carla Herremans, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Patrick Marnef, Andy Janssens, Abdel El-hajoutti, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Fatiha Haouat, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Marleen De Ridder, raadsleden
        Lize Van Dijck, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Nourdine Elkaouakibi, Hans Verreyt, Heidi Verhoeven, raadsleden

De voorzitter sluit de zitting op 20/04/2023 om 20:14.

Aldus gedaan in zitting datum voormeld.

 

Goedgekeurd door de gemeenteraad.

Namens OCMW-raad,

Lize Van Dijck
algemeen directeur

Kim Van Kerckhoven
voorzitter OCMW-raad