Terug
Gepubliceerd op 21/11/2025

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 17/11/2025 - 14:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

    • Personeel

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2025

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2025

        Het vast bureau keurt de uitgaande facturen goed en verrekent deze op het budget 2025.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2025

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2025

        Het vast bureau keurt volgende de bestellingen goed en verrekent deze op het budget 2025.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2025

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2025

        Het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken goed en verrekent deze op het budget 2025.

      • DIENST FINANCIEN- BESLISSINGEN VAN DE FINANCIEEL DIRECTEUR IN HET KADER VAN HET DEBITEURENBEHEER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen van de financieel directeur van oninvorderbaar verklaring van vorderingen inzake insolvabiliteit.

    • Sociale zaken

      • SUBSIDIEAANVRAAG NATIONALE LOTERIJ

        Goedgekeurd

        De Nationale Loterij lanceerde een subsidieoproep voor 'gerichte steun voor gezinnen in kwetsbare situaties'. Ze willen organisaties ondersteunen die een intensief begeleidingsproject opzetten of verder uitbouwen voor gezinnen in een kwetsbare positie, met bijzondere aandacht voor eenoudergezinnen. Ze vragen hierbij de methodiek van MIRIAM toe te passen waarbij een casemanager zich richt op de emancipatie van kwetsbare en geïsoleerde gezinnen en hun zelfredzaamheid vergroot. Dit zowel via individuele begeleiding als in groep. De Nationale Loterij werkt hiervoor samen met de bevoegde kabinetten en de POD Maatschappelijke Integratie en voorziet een subsidie voor twee jaar waarbij ze een lokale cofinanciering vragen van 20%.

  • B-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING.

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de  buitengewone algemene vergadering van Vlotter op 17 december 2025 en verzendt dit agendapunt naar de OCMW-raad ter goedkeuring.

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING AGENDA VAN DE RAAD VAN MAATSCHAPPELIJK WELZIJN 27 NOVEMBER 2025

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de agenda van OCMW-raad van 27 november 2025 goed.

      • DIENST SECRETARIAAT - MEDEDELINGEN

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de ingekomen stukken.

    • Personeel

    • Financiën

      • FINANCIËLE DIENST - TARIEFREGLEMENT POLYVALENTE ZAAL - 2026-2031 - HERNIEUWING

        Verdaagd

        Verdaagd

      • DIENST FINANCIËN - RETRIBUTIEREGLEMENT VOOR TERUGVORDERING VAN AANMANINGSKOSTEN EN DWANGBEVELEN - 2026-2031 - HERNIEUWING

        Verdaagd

        Verdaagd

    • WZC

      • DIENST GRONDGEBIEDSZAKEN - OPENBARE WERKEN - BOMENSTRAAT 9 - VERVANGEN VOORDEUR

        Goedgekeurd

        Herstelling voordeur van de serviceflat Bomenstraat 9.

      • DIENST WZC-AFBOUW 7 WOONGELEGENHEDEN

        Goedgekeurd

        Omwille van de uitbreiding van het kinderdagverblijf in het gebouw van het woonzorgcentrum (beslissing VAB 27/10/2025), dient het aantal woongelegenheden in het woonzorgcentrum met 7 afgebouwd te worden.

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert