Terug
Gepubliceerd op 14/06/2023

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 05/06/2023 - 16:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Verdaagd

        Verdaagd.

      • VAST BUREAU - PATRIMONIUM - VOORKOOPRECHT

        Goedgekeurd

        Niet in te gaan op het aangeboden recht van voorkoop voor de volgende eigendom:

        met dossiernummer 167882 Advokaatstraat 75 - 2850 Boom - CaPaKey 11622C0213/00V003.

      • DIENST SECRETARIAAT - INGEKOMEN STUKKEN - MEDEDELINGEN

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de ingekomen stukken.

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - BESLISSINGEN DAGELIJKS BESTUUR VAN DE ALGEMEEN DIRECTEUR IN HET KADER VAN HET PERSONEELSBEHEER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2023

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2023

        Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 11/05/2023 tot 31/05/2023 voor een bedrag van € 50.642,74 goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2023

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2023

        Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 11/05/2023 tot 31/05/2023 voor een bedrag van € 1.144.055,33 goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2023

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2023

        Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 11/05/2023 tot 31/05/2023 voor een bedrag van € 4.445.434,33 goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - INVORDERING VAN ONBETWISTE EN OPEISBARE NIET-FISCALE SCHULDVORDERINGEN

        Goedgekeurd

         INVORDERING VAN ONBETWISTE EN OPEISBARE NIET FISCALE SCHULDVORDERINGEN

  • B-punt

    • Secretariaat

      • ALGEMEEN BESTUUR - NIEUWE DEONTOLOGISCHE CODE NAV OPRICHTING DEONTOLOGISCHE COMMISSIE

        Goedgekeurd

        Naar aanleiding van de verplichting om en deontologische commissie op te richten, wordt er een nieuwe deontologische code voorgesteld. Deze wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de OCMW-raad. 

      • SECRETARIAAT - VRAAG PLAATSING KLEDINGCONTAINER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de vraag om een kledingcontainer aan het woonzorgcentrum te plaatsen. 

      • DIENST ALGEMEEN BESTUUR - PARKING FIETSEN TML 2023

        Goedgekeurd

        Het VAB keurt de aanvraag van Tomorrowland met betrekking tot het gebruik van de talud op het domein van het OCMW voor parking van fietsen tijdens de festivalweekends goed. 

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - ONTSLAG VAN EEN CONTRACTUELE MEDEWERKER OCMW

        Verdaagd

        Verdaagd.

    • Sociale zaken

      • SOCIALE DIENST - TOEDREDINGSOVEREENKOMST REMI

        Goedgekeurd

        Op het VB van 27/03/2023 werd beslist gebruik te maken van de REMI-tool. Er dient een toetredingsdocument ondertekend te worden. 

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert