Terug
Gepubliceerd op 28/09/2021

Notulen  OCMW-raad

do 24/06/2021 - 19:30 Raadszaal

De OCMW-raad vergadert regelmatig en in vereist getal, ingevolge de bijeenroeping door het college van burgemeester en schepenen.

Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
Jeroen Baert, burgemeester
Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid

De voorzitter opent de zitting op 24/06/2021 om 19:30.

  • Openbaar

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Feiten en context

        De OCMW-raad, in zitting van 17 juni 2021.

        Bijlagen

        Verslag OCMW-raad 20 mei 2021.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel: het verslag van 20 mei 2021 goed te keuren in zitting van heden.

      • DIENST SECRETARIAAT - INGEKOMEN STUKKEN

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Feiten en context

        De OCMW-raad in zitting van 24 juni 2021.

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Besluit

        NIHIL

      • DIENST SECRETARIAAT - CIPAL - VASTSTELLING VAN HET MANDAAT EN GOEDKEURING VAN DE AGENDA VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Voorgeschiedenis

        Op de OCMW-raad van 21 februari 2019 werd dhr. Abdel El Hajoutti  aangeduid als vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal.

        mevr. Carla Herremans werd aangeduid als plaatsvervanger.

        Feiten en context

        Op 24 juni 2021 vindt er een algemene vergadering plaats van Cipal met volgende agendapunten:

        1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemer(s)
        2. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020
        3. Goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020, afgesloten op 31 december 2020
        4. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020
        5. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020, afgesloten op 31 december 2020
        6. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders en aan de commissaris voor de uitoefening van hun mandaat tijdens het boekjaar 2020
        7. Vaststelling van wijziging van vaste vertegenwoordiger commissaris
        8. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering

         

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        Agenda en toelichtingen

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Hans Verreyt, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Kris De Keninck
        Onthouders: Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Andy Janssens, Jeanne Carron
        Resultaat: Met 18 stemmen voor, 4 onthoudingen
        Besluit

        Art.1: Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de Algemene Vergadering van Cipal van 24 juni 2021 goedgekeurd.

        Art.2: De vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Abdel El Hajoutti, schepen, of zijn vervanger mevr. Carla Herremans, raadslid,  wordt gemandateerd om op de Algemene Vergadering van Cipal van 24 juni 2021 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze Algemene Vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze Algemene Vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.

         

         

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING.

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Voorgeschiedenis

        Op de OCMW-raad van 21 februari  2019  werd schepen Inge De Ridder aangeduid als vertegenwoordiger van de (buitengewone) algemene vergaderingen van Vlotter.

        Feiten en context

        Op 25 juni 2021 vindt er een buitengewone algemene vergadering van Vlotter plaatst met volgende agenda:

        1. Verslag van de Raad van Bestuur over het maatschappelijk jaar 2020
        2. Verslag van de commissaris over het maatschappelijk jaar 2020
        3. Jaarrekening2020- Toekenning winst aan beschikbare reserves- Goedkeuring
        4. Kwijting bestuurders en commissaris
        5. Aanstelling / ontslag bestuur 

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        - Uitnodiging + agenda

        - jaarverslag 2020 van Vlotter 

        - duurzaamheidsverslagen van Vlotter Maakbedrijf en Vlotter Facilities vzw

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Ann De Smedt, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Kris De Keninck
        Onthouders: Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Eddy Van Der Taelen, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron
        Resultaat: Met 15 stemmen voor, 7 onthoudingen
        Besluit

        Art.1:Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de algemene vergadering van Vlotter op 25 juni 2021 met volgende agendapunten:

        1. Verslag van de Raad van Bestuur over het maatschappelijk jaar 2020
        2. Verslag van de commissaris over het maatschappelijk jaar 2020
        3. Jaarrekening2020- Toekenning winst aan beschikbare reserves- Goedkeuring
        4. Kwijting bestuurders en commissaris
        5. Aanstelling / ontslag bestuur

        Art.2: de afgevaardigde m.n Inge De Ridder, schepen, te mandateren om op de Buitengewone Algemene Vergadering van VLOTTER op 25 juni 2021 (of op elke andere algemene vergadering in gewone en/of in buitengewone zitting met dezelfde agenda ingeval de eerste niet geldig zou kunnen beraadslagen) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen over de agendapunten van de Buitengewone Algemene Vergadering van VLOTTER op 25 juni 2021.

         

         

         

      • CEL KWALITEITSZORG - KENNISNAME JAARVERSLAG ORGANISATIEBEHEERSING 2020

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Voorgeschiedenis

        Elk jaar moet er uiterlijk op 30 juni over organisatiebeheersing gerapporteerd worden aan het politieke niveau. Zo is het management transparant over de wijze waarop de organisatie omgaat met de risico's die het behalen van de doelstellingen kunnen bedreigen. 

        Feiten en context

        Het jaarverslag 2020 werd opgesteld door de cel kwaliteitszorg en de stuurgroep organisatiebeheersing. 

        De stuurgroep bestaat uit de algemeen directeur, het diensthoofd financiële dienst, afdelingshoofden sociale dienstverlening, beleving en grondgebiedzaken, directeur WZC, diensthoofd burgerzaken, diensthoofd beleving, communicatie en onthaal, intern DPO en de kwaliteitscoördinator. 

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        Jaarverslag organisatiebeheersing 2020

        Besluit

        Enig artikel : kennis te nemen van het jaarverslag organisatiebeheersing 2020. 

    • Personeelsaangelegenheden

      • DIENST PERSONEELSAANGELEGENHEDEN - WIJZIGING PERSONEELSFORMATIE

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Voorgeschiedenis

        Naar aanleiding van een beknopte interne analyse van de heersende problematiek op de personeelsdienst en de bespreking hiervan op het BOOMAT, besliste het college van burgemeester en schepenen in zitting van 05.10.2020 om via Poolstok op zoek te gaan naar externe begeleiding van de personeelsdienst op de werkvloer.

        Vervolgens besliste het college in zitting van 08.02.2021, op basis van de ingekomen offertes via Poolstok, om deze opdracht tot ondersteuning toe te wijzen aan BDO, in de vorm van een externe consultant, à rato van 2 à 3 dagen per week.

        De opdracht startte op 22.02.2021 en de stand van zaken m.b.t. de voortgang van het begeleidingstraject werd weergegeven in bijlage en toegelicht ter zitting.

        Feiten en context

        Na analyse van de huidige organisatie en werking van de personeelsdienst en op basis van de resultaten van de werkgroep “Structuur en Organisatie”, werd aan de hand van een presentatie toelichting gegeven over:

        • Nieuw organogram – Voorstel personeelsinvulling
        • Invulling organogram –Voorstel personeelsformatie
        • Invulling organogram - Uitgangspunten implementatie
        • Invulling organogram - Gefaseerde implementatie

        De gewijzigde personeelsformatie werd in het VAB van 31.05.2021 goedgekeurd.

        Juridische gronden

        - Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        - Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        - De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        - Het bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        - de rechtspositieregeling van het personeel OCMW

        - het gemeenschappelijk arbeidsreglement lokaal bestuur       

        - de goedgekeurde personeelsformatie van het OCMW

        Adviezen en argumenten

        Op basis van een functionele groepering van taken en opdrachten met overeenstemmende doeleinden en de behoefte aan expertise, krijgt het personeelsbeleid en -beheer in het organogram vorm in drie clusters:

        • De cluster instroom, werving en selectie
        • De cluster doorstroom, loopbaan en uitstroom
        • De cluster personeelsbeheer en loonadministratie

        Niettegenstaande de werkterreinen en taken in drie domeinen geclusterd worden, is de personeelsdienst één dienst zonder substructuren:

        • De medewerkers worden aangestuurd door één leidinggevende, het diensthoofd HRM
        • De medewerkers nemen voornamelijk (beleids- en beheersmatige) taken op die zich situeren onder één van de drie clusters, maar kunnen ook taken van andere clusters uitvoeren.

        Voordelen van de nieuwe organisatiestructuur zijn:

        • Grotere, maar haalbare “span of control”
          • Meer flexibiliteit (verlof, back-up,…)
          • “Eiland denken” tegengaan

         In de uitwerking van de nieuwe structuur wordt de personeelsbezetting gebaseerd op:

        • Het minimaal voldoen aan de huidige taakstelling van de dienst
        • Meer ruimte voor het toepassen van HR-beleid binnen de dienst door het diensthoofd
        • Overnemen van operationele taken van het diensthoofd
        • Toekomstige uitdagingen (o.a. digitalisering,…)
        • Prioritaire werkpunten, o.a. onthaalbeleid, functionering en evaluatiebeleid, feedbacksysteem, het uitwerken van een positief aanwezigheidsbeleid/ziekteverzuim/welzijnsbeleid en digitalisering van personeelsdossiers en automatisering van loonverwerking

        Daarnaast werd ook rekening gehouden met de personeelsbezetting van personeelsdiensten in gelijkaardige besturen.

        De benchmark en analyse geven aan dat er door de vele deeltijdse tewerkstellingen momenteel een reële onderbezetting is en dat er bijgevolg een onderscheid dient gemaakt te worden tussen de effectieve bezetting en de personeelsformatie.

        Om de switch van personeelsbeheer naar personeelsbeleid te maken is het daarnaast belangrijk om in te zetten op:

        • Herschikking van taken binnen de personeelsdienst op basis van logische clustering
        • Het aan boord brengen van nieuwe competenties:
        • Het verder inzetten op de digitalisering van processen

        Bij het bepalen van de personeelsbezetting werd rekening gehouden met de afname van de nood aan zuiver administratieve profielen en de toename van de nood aan deskundigenprofielen, mede door de digitalisering van HR-processen, meer in het bijzonder het proces van personeel- en loonbeheer.

        Op basis van voorgaande argumenten wordt volgend voorstel van personeelsformatie voorgelegd :

         

        functie

        personeelsformatie

        aantal VTE

        saldo

        functieniveau

         

         

         

        huidig

        nieuw

         

         

        dienst

        diensthoofd

        1

        1

        1

         

        A1a-A3a

        cluster

        deskundige personeelsbeheer

        deskundige loon- en personeelsbeheer

        3

        0

        1,80

         

        2

        2

        +2,20

        B1-B3

         

        coördinator tewerkstelling

        0,25

        0,20

        0

        -0,20

        B1-B3

         

        administratief hoofdmedewerker

        2

        0,80

        0

        -0,80

        C4-C5

        backoffice administratie

        administratief medewerker

        1

        2,10

        2

        -0,10

        C1-C3

        TOTAAL

         

        7,25 

        5,90 

        +1,10

         

        Bij de implementatie van het nieuwe organogram en invulling van de personeelsbezetting zal rekening worden gehouden met volgende uitgangspunten:

        • Medewerkers van de personeelsdienst primair toewijzen aan één van  de drie clusters
        • Nieuwe formatie maximaal invullen met beschikbaar personeel, waarbij
          • De huidige personeelsbezetting geheroriënteerd wordt in functie van de nieuwe personeelsformatie en dienstverlening, mits:
            • opleiding en coaching
            • en/of (bevorderings-)examen
            • Bijkomende personeelsbehoefte (mogelijk) ingevuld wordt met beschikbare functieprofielen en competenties binnen het lokaal bestuur

        Op basis van het eerder standpunt bij integratie van ondersteunende diensten wordt voorgesteld om de personeelsformatie in te schrijven overeenkomstig de vestigingsplaats van de juridische entiteit. Daar de personeelsdienst gehuisvest is op de campus van het OCMW, zal de nieuwe personeelsformatie van de ondersteunende personeelsdienst bijgevolg ingeschreven worden onder het OCMW als juridische werkgever.

         

        Bijlagen

        presentatie "CBS-Actieplan personeelsdienst_20210517"

        personeelsformatie mei 2021

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: Het voorliggende voorstel van nieuw organogram van de ondersteunende personeelsdienst, zoals opgenomen in bijlage, goed te keuren.

        Art.2: Het voorstel van nieuwe personeelsformatie van de ondersteunende personeelsdienst goed te keuren en de implementatie gefaseerd uit te rollen.

        Art.3: De nieuwe personeelsformatie in te schrijven onder het OCMW als juridische werkgever.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - JAARREKENING 2020 LOKAAL BESTUUR BOOM - DEEL OCMW

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Feiten en context

        Een ontwerp gezamenlijke jaarrekening 2020 Lokaal Bestuur gemeente en OCMW worden voorgelegd.

        Het Bestuur bezorgt het ontwerp van de jaarrekening met bijbehorende documentatie minstens 14 dagen voor de raadszitting aan ieder lid van de raad.

        Het Vast Bureau heeft in zitting d.d. 31/05/2021 dit punt verzonden naar de OCMW raad.

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        Jaarrekening 2020 Lokaal Bestuur gemeente en OCMW.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Ann De Smedt, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Kris De Keninck
        Tegenstanders: Hans Verreyt, Eddy Van Der Taelen, Heidi Verhoeven
        Onthouders: Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Andy Janssens, Jeanne Carron
        Resultaat: Met 15 stemmen voor, 3 stemmen tegen, 4 onthoudingen
        Besluit

        Enig artikel : De OCMW raad stelt haar deel van de jaarrekening 2020 vast.

      • DIENST FINANCIEN - BEPALEN WAARDERINGSREGELS

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Bijlagen

        waarderingsregels

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel: de OCMW raad te verzoeken de waarderingsregels in bijlage goed te keuren.

    • Sociale zaken

      • SOCIALE DIENST - SAMENWERKINGSOVEREENKOMST MET AGENTSCHAP INTEGRATIE EN INBURGERING

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Feiten en context

        De maatschappelijke assistenten van de Sociale Dienst hebben soms nood aan tolken om de communicatie met hun cliënten mogelijk te maken tijdens hun gesprekken. Bovendien is het een verplichting voor het LOI om een tolkendienst te hebben (zie bijlage, minimale normen van opvang, norm A18: "In het bijzonder bij alle gesprekken die de opvangstructuur voert in het kader van de maatschappelijke begeleiding en toegang tot de juridische begeleiding en wanneer er geen maatschappelijk werker beschikbaar is die één van de gekende talen van de bewoner machtig is, doet het personeel beroep op een bij voorkeur sociale tolk.")

        De samenwerkingsovereenkomst met Agentschap Integratie en Inburgering biedt een oplossing voor deze problematiek. Het is de bedoeling om tolken in te zetten wanneer een taaldrempel is die de dienst of hulpverlening serieus verhinderen. Er zijn 2 mogelijkheden:

        - tolken: kunnen ingeschakeld worden via telefoon, via video of ter plaatse.

        - vertalers: voor officiële vertalingen van bepaalde individuele documenten (voornamelijk officiële documenten die vertaald moeten worden voor het LOI)

        Schatting kosten:

        • Voor tolken ter plaatse: 0.5x/ maand per MA = 5 gesprekken x 48EUR (forfait eerste uur) = 240EUR + transportkosten
        • Voor vertalingen, moeilijk om in te schatten: ongeveer 10 doc/maand x 1 pag per document (300 woorden) x 0,11EUR per woord = 330EUR
        • Totaal budget: ongeveer 500EUR per maand of 6000EUR/jaar (Budget half op LOI/half op sociale dienst)
        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Financiële weerslag

        Schatting kosten:

        • Voor tolken ter plaatse: 0.5x/ maand per MA = 5 gesprekken x 48EUR (forfait eerste uur) = 240EUR + transportkosten
        • Voor vertalingen, moeilijk om in te schatten: ongeveer 10 doc/maand x 1 pag per document (300 woorden) x 0,11EUR per woord = 330EUR
        • Totaal budget: ongeveer 500EUR per maand of 6000EUR/jaar
        Adviezen en argumenten

        Positief advies van het BCSD op 09/06/2021

        Bijlagen
        • De kaderovereenkomst (SWO kaderovereenkomst_STV_update2021-getekend)
        • Het addendum (Bijlage_SWO_STV_Voorzieningen_ADDENDUM_AGII_Update2021_getekend)
        • Het identificatieformulier (Dossier2020_Bijlage_SWO_Voorziening_IDENTIFICATIEFORMULIER_def)
        • Afsprakenkader (Dossier2020_Bijlage_SWO_Voorziening_AFSPRAKENKADER_def)
        • Minimale normen van opvang LOI (Minimale normen van opvang_LOI.pdf)
        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Andy Janssens, Ann De Smedt, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Jeanne Carron, Kris De Keninck
        Tegenstanders: Hans Verreyt, Eddy Van Der Taelen, Heidi Verhoeven
        Resultaat: Met 19 stemmen voor, 3 stemmen tegen
        Besluit

        Enig artikel : besluit de samenwerkingsovereenkomst met Agentschap Integratie & Inburgering goed te keuren. 

      • SOCIALE DIENST - SAMENWERKINGSOVEREENKOMST MET ZORGBOERDERIJ WELZIJNSVERENIGING KINA P.V.

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Voorgeschiedenis

        Er is een tekort aan opvangplaatsen waar mensen met specifieke noden terecht kunnen. Daardoor komen ze vaak op onze doorgangswoningen terecht, waar ze niet altijd gepaste hulp kunnen krijgen. 

        Feiten en context

        We willen graag gepaste opvangplaats kunnen bieden aan mensen met specifieke noden.  De zorgboerderij van KINA kan een antwoord geven aan deze nood door:

        • Een alternatieve opvangmogelijkheid aan te bieden voor enkele maanden in een rustige leefomgeving met aandacht voor een actieve begeleiding, nuttige dagbesteding, respect, samenleven en (re)integratie.
        • Cliënten een actieve houding aan te leren waarbij ze voldoende gemotiveerd en geëngageerd zijn om aan hun situatie te werken.

        Het zorgverblijf in de zorgboerderij loopt voor een periode van 4 maanden. De verblijfstermijn kan éénmalig verlengd worden met een periode van 2 maanden na positieve evaluatie. In het kader van een verlenging wordt er een advies gevraagd van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst van het OCMW.

        De verblijfsovereenkomst kan door de cliënt, door het OCMW en door KINA worden opgezegd volgens de voorwaarden vermeld in de samenwerkingsovereenkomst.

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        Financiële weerslag

        kostprijs: 36 euro per dag (excl. BTW en jaarlijkse indexering).

        Inbegrepen in de kosten, zijn:
         Begeleidend personeel.
         Gebruiksrecht van een individuele, bemeubelde kamer inclusief tv-toestel, minibar, bedlinnen en handdoeken.
         Voeding: ontbijt, middagmaal, avondmaal, koffie/thee/water volgens intern reglement.
         Gebruikskosten (water, elektriciteit, mazout, tv, internet).
         Recht om gebruik te maken van de gemeenschappelijke accommodaties op de zorgboerderij.

        Bijlagen

        - verblijfsovereenkomst KINA

        - huishoudelijk reglement KINA

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel : besluit de samenwerkingsovereenkomst met de zorgboerderij van de welzijnsvereniging KINA goed te keuren. 

    • WZC

      • DIENST WZC - INDEXATIE DAGPRIJS WZC EN CVK

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Voorgeschiedenis

        De laatste indexatie van de dagprijs van het WZC Den Beuk en Centrum voor Kortverblijf Den Beuk dateert van 1 juni 2019.

        Feiten en context

        Een ouderenvoorziening mag jaarlijks de prijzen indexeren, deze verhoging beperkt zich tot een percentage dat overeenkomt met lineaire aanpassing van de prijzen aan het indexcijfer van de consumptieprijzen over een periode van maximum zesendertig maanden voorafgaand aan de maand waarin de kennisgeving wordt ontvangen.  Deze periode van drie jaar wordt echter beperkt door de laatste beslissing van de minister over een aanvraag tot prijsverhoging of door een laatste mededeling van prijsindexering.

         

        Bijgevolg mag een indexatie van 2% toegepast worden.

         

        Voor een indexering van de dagprijs is geen goedkeuring van het Agentschap Zorg en Gezondheid nodig.  Het Agentschap Zorg en Gezondheid heeft, na indiening van een dossier, 30 dagen tijd om een indexatie te weigeren.  Na deze periode kan de bekendmaking van de geïndexeerde dagprijs aan de bewoners gebeuren.  De nieuw geïndexeerde prijzen mogen pas 30 dagen na de bekendmaking aan de bewoners en de overheid worden toegepast.

        Juridische gronden

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 77 betreffende de bevoegdheden van de OCMW-raad.

        -        Het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikels 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijke toezicht

        -        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

        -        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, hoofdstuk 3 – Toegang tot bestuursdocumenten, art. II.26 tot en met II.51

        -        Besluit van de Vlaamse Regering van 9 januari 2015 tot wijziging van diverse bepaling van het Ministerieel Besluit van 12 augustus 2005 houdende bijzondere bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang;

        -        Woonzorgdecreet van 6 februari 2019.

        Adviezen en argumenten

        Voor het woonzorgcentrum (rob, rvt en centrum voor kortverblijf) een indexering van de dagprijs van 2% (nieuwe dagprijs: €69,24) met ingang van 1 september 2021 aan te vragen aan het Agentschap Zorg en Gezondheid.  Bij afwezigheid van de bewoner wordt de kostprijs van de maaltijden in mindering gebracht : korting van €5,74 per dag.  Bij afwezigheid t.g.v. ziekenhuisopname is deze regeling niet van toepassing aangezien de kosten die met een ziekenhuisopname gepaard gaan in de dagprijs voorzien zijn. 

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, Lize Van Dijck
        Voorstanders: Kim Van Kerckhoven, Jeroen Baert, Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, Ann De Smedt, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Kris De Keninck
        Tegenstanders: Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Eddy Van Der Taelen, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron
        Resultaat: Met 15 stemmen voor, 7 stemmen tegen
        Besluit

        Enig artikel : de indexering van de dagprijs van het woonzorgcentrum Den Beuk (rob, rvt en centrum voor kortverblijf) van 2% (nieuwe dagprijs: €69,24; korting bij afwezigheid m.u.v. afwezigheid t.g.v. ziekenhuisopname €5,74 per dag) met ingang van 1 september 2021 goed te keuren en in te dienen bij het Agentschap Zorg en Gezondheid.

    • Rondvraag

      • RONDVRAAG

        Aanwezig: Kim Van Kerckhoven, voorzitter OCMW-raad
        Jeroen Baert, burgemeester
        Tom Dewandelaere, Francisco Sanchez, Sven Cools, Abdel El-hajoutti, Inge De Ridder, schepenen
        Anita Ceulemans, Peter De Ridder, Hans Verreyt, Andy Janssens, Ann De Smedt, Eddy Van Der Taelen, Yani Brems, Tibo Roekaerts, Johan Van Limbergen, Pascale De Boeck, Carla Herremans, Martha Somers, Heidi Verhoeven, Jeanne Carron, Kris De Keninck, raadsleden
        Lize Van Dijck, waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Patrick Marnef, Nourdine Elkaouakibi, raadsleden
        Afwezig: Fatiha Haouat, raadslid
        Feiten en context

        Nihil.

De voorzitter sluit de zitting op 24/06/2021 om 19:56.

Aldus gedaan in zitting datum voormeld.

 

Goedgekeurd door de gemeenteraad.

Namens OCMW-raad,

Lize Van Dijck
waarnemend algemeen directeur

Kim Van Kerckhoven
voorzitter OCMW-raad