De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.
Goedkeuring verslag vergadering
Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad
Het vast bureau neemt kennis van de oppensioenstelling van betrokkene met ingang van 01.03.2022.
Uitgaande facturen 2022
Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 01/01/2022 tot 09/01/2022 voor een bedrag van € 141.542,82 goed en verrekent deze op het budget 2022.
Vastleggingen 2022
Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 01/01/2022 tot 09/01/2022 voor een bedrag van € 17.309,76 goed en verrekent deze op het budget 2022.
Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2022
Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 01/01/2022 tot 09/01/2022 voor een bedrag van € 8.759,74 goed en verrekent deze op het budget 2022.
Kennis te nemen van de verlenging van een licentie voor 3 jaar anti-virus ESET PROTECT Essential On-Prem renewal voor 350 toestellen en ESET mail security voor 350 mailboxen, geldig tot 6/1/2025.
Het college en de voorzitter van de OCMW-raad keuren de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn van 20 januari 2022 goed.
Het Vast bureau verzendt het dossier zonnepanelen met burgerparticipatie naar de OCMW-raad voor kennisname van de vergelijking tussen beide voorstellen en om te beslissen met wie ze in zee gaan voor het dossier zonnepanelen met burgerparticipatie.
Het vast bureau beslist om het project "gele doos" dat in samenwerking met Vlotter en Rupelaar wordt uitgewerkt goed te keuren. Dit wordt uitgerold in het voorjaar van 2022. Elke 65+ krijgt gespreid over enkele jaren een gele doos waarin medische gegevens worden bewaard in geval van interventie door hulpverlening bij hen thuis.
Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.
Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid.
De voorzitter van het vast bureau,
Jeroen Baert