Terug
Gepubliceerd op 22/06/2021

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 14/06/2021 - 16:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

    • Personeelsaangelegenheden

      • DIENST PERSONEELSAANGELEGENHEDEN - BESLISSINGEN DAGELIJKS BESTUUR VAN DE ALGEMEEN DIRECTEUR IN HET KADER VAN HET PERSONEELSBEHEER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2021

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2021

        Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 06/06/2021 tot 13/06/2021 voor een bedrag van € 33.012,36 goed en verrekent deze op het budget 2021.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2021

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2021

        Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 06/06/2021 tot 13/06/2021 voor een bedrag van € 113.102,21 goed en verrekent deze op het budget 2021.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2021

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2021
        Het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 06/06/2021 tot 13/06/2021 voor een bedrag van € 73.971,74 goed en verrekent deze op het budget 2021.

      • DIENST FINANCIEN - BEPALEN WAARDERINGSREGELS

        Goedgekeurd

        Door de evoluerende boekhoudwetgeving  voor lokale besturen is het noodzakelijk de waarderingsregels waar in de boekhouding mee rekening wordt gehouden expliciet te beslissen.

  • B-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING.

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de buitengewone vergadering van Vlotter op 25 juni 2021.

      • DIENST SECRETARIAAT - AGENDA RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN VAN 24 JUNI 2021

        Goedgekeurd

        Het college en de voorzitter van de OCMW-raad keuren de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 goed.

      • CEL KWALITEITSZORG - KENNISNAME JAARVERSLAG ORGANISATIEBEHEERSING 2020

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het jaarverslag organisatiebeheersing en beslist om dit door te verwijzen naar de gemeenteraad van 24 juni. 

    • Personeelsaangelegenheden

      • DIENST PERSONEELSAANGELEGENHEDEN - VERZOEK OM ONTSLAG VAN EEN VERZORGENDE IN CONTRACTUEEL VERBAND

        Goedgekeurd

        Het vast bureau kennis neemt van het verzoek om ontslag van een contractueel verzorgende in het WZC.

    • Sociale zaken

      • SOCIALE DIENST - SAMENWERKINGSOVEREENKOMST MET AGENTSCHAP INTEGRATIE EN INBURGERING

        Goedgekeurd

        Het college beslist om de samenwerkingsovereenkomst in het kader van de tolken diensten van Agentschap Integratie en Inburgering ter goedkeuring door te sturen naar de RMW van 24 juni. 

      • SOCIALE DIENST - SAMENWERKINGSOVEREENKOMST MET ZORGBOERDERIJ WELZIJNSVERENIGING KINA P.V.

        Goedgekeurd

        Het college beslist om de samenwerkingsovereenkomst met de zorgboerderij van de welzijnsvereniging KINA in het kader van het aanbod van alternatieve opvangmogelijkheden met speciaal aandacht voor actieve begeleiding ter goedkeuring door te sturen naar de RMW van 24 juni. 

      • SOCIALE DIENST - AANVRAAG ERKENNING CARITATIEVE ORGANISATIE

        Verdaagd

        Het vast bureau erkent de vzw Geef armoede geen kans Rupelstreek als caritatieve instelling op haar grondgebied. 

        DIT AGENDAPUNT WERD VERDAAGD.

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert