Terug College van Burgemeester en Schepenen

Mon 26/07/2021 - 14:00 collegezaal

A-punt

Secretariaat

Personeel

Burgerzaken

Huisvesting

Financiële dienst - in

  • Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2021

    Enig artikel: het college van burgemeester en schepenen keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 18/07/2021 tot 25/07/2021 voor een bedrag van € 40.220,44 goed en verrekent deze op het budget 2021.

Financiële dienst - vastleggingen

  • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2021

    Vastleggingen 2021

    Enig artikel: het college van burgemeester en schepenen keurt volgende bestellingen voor de periode van 18/07/2021 tot 25/07/2021 voor een bedrag van € 45.745,12 goed en verrekent deze op het budget 2021.

Financiële dienst - uit

  • Uitgaande facturen 2021

    Enig artikel: het college van burgemeester en schepenen keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 18/07/2021 tot 25/07/2021 voor een bedrag van € 160.113,57 goed en verrekent deze op het budget 2021.

B-punt

Secretariaat

Personeel

Communicatie

Milieu

  • Igean start met de voorbereidingen voor de opmaak van de afvalkalender voor het jaar 2022.

    We dienen ons voorstel door te geven tegen 30 juli 2021.

    Het college keurt het onderstaand voorstel voor de nieuwe afvalkalender van Igean voor het jaar 2022goed, nl.

    -  alle afvalophalingen te concentreren op dinsdag, nl. van glas, grof vuil en snoeihout.

    -  de mobiele recyclageparken in de woonwijken te vervangen door het mobiele recyclagepark te integreren in een marktdag met een stand op de Grote Markt, 1x per maand op 20 januari / 17 maart  / 19 mei / 15 september en 17 november 2022.

Mobiliteit

Huisvesting

Grondgebiedzaken - stedenbouw

Financiële dienst - aankoopdienst

Samenleving

  • Goedkeuring van de aanvraag van BSGO Boom Park om op 3 september van 8u30 tot 15u30 een speelstraat in te richten in de Van Leriuslaan zodat ze er een "alles-op-wieltjes"-parcours kunnen uitzetten.

C-punt

Personeel

Preventie

  • Op donderdag 1 juli 2021 werden de 5 tijdelijk vaste camera's die aangekocht werden via de aankoopcentrale van Cipal geleverd in het gemeentelijk magazijn.

    Een korte opleiding ter plaatse werd gegeven aan de medewerkers van de technische dienst die deze in praktijk zullen bevestigen. Ook kregen de medewerkers van de preventiedienst die aangeduid werden om met de beelden te werken een eerste korte opleiding inzake het werken met het achterliggende systeem.

    Momenteel zijn we in een testfase om zowel de praktische kant van de zaak te leren als het achterliggende verwerkingssysteem.

    Het college neemt kennis van de stand van zaken inzake het tijdelijk vaste cameradossier. 

    De preventiedienst (vaststellers) krijgen toegang tot DIV om de verwerking van vaststellingen te kunnen doen.

    Het overzicht inzake locaties wordt regelmatig bijgestuurd op basis de noden op ons grondgebied. De locaties worden ter kennisgeving ook aan politie overgemaakt.


Publicaties