Terug
Gepubliceerd op 23/10/2023

Besluitenlijst  Gemeenteraad

do 19/10/2023 - 20:00 Raadszaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat de gemeenteraad onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • Openbaar

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING NOTULEN EN ZITTINGSVERSLAG

        Ter kennis genomen

        Goedkeuring notulen en zittingsverslag

      • DIENST SECRETARIAAT - INGEKOMEN STUKKEN/MEDEDELINGEN

        Ter kennis genomen

        De gemeenteraad neemt kennis van de ingekomen stukken en mededelingen.

      • DIENST SECRETARIAAT - IKA - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IKA op 21 november 2023 en en stelt het mandaat vast.

      • DIENST SECRETARIAAT - POOLSTOK - KENNISNAME VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Poolstok op 25 oktober 2023 goed, stelt het mandaat vast en kiest een nieuwe plaatsvervanger.

      • DIENST SECRETARIAAT - KEMPENS WOONKREDIET - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van het Kempens Woonkrediet op 24 oktober 2023 en stelt het mandaat vast.

      • ALGEMEEN BESTUUR - GEEF VORM AAN EUROPA VIA DE LOKALE POLITIEK

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad keurt de deelname aan het project "Geef vorm aan Europa in de lokale politiek" goed en verkiest een vertegenwoordiger.

      • DIENST SECRETARIAAT - VERKIEZING VOORZITTER COMMISSIES OPENBARE WERKEN

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad neemt akte van de wijziging van samenstelling van de commissie openbare werken, commissie ruimtelijke ordening en de commissie veiligheid.

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - AANDUIDING VAN EEN LID IN DE RAAD VAN BESTUUR VAN VLOTTER

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad wordt verzocht een nieuw lid in de raad van bestuur van Vlotter aan te duiden.

      • DIENST SECRETARIAAT - OVERZICHT ONTVANGSTEN RAADSLEDEN 2022

        Ter kennis genomen

        De gemeenteraad neemt kennis van de lijst met daarin een overzicht van de vergoedingen van de raadsleden van het jaar 2022.

    • Financiële dienst - aankoopdienst

      • KERKFABRIEKEN - BUDGETWIJZIGING 2023

        Goedgekeurd

        Goedkeuring budgetwijziging 2023 kerkfabrieken Heilig Hart en Onze-Lieve-Vrouwparochie.

      • KERKFABRIEKEN - BUDGET 2024

        Goedgekeurd

        Goedkeuring budget 2024 kerkfabrieken Heilig Hart en Onze-Lieve-Vrouwparochie.

      • AANKOOPDIENST VOOR COMMUNICATIEDIENST - HET BLAD- GOEDKEURING BESTEK EN WIJZE GUNNING

        Goedgekeurd

        De dienst communicatie wenst een nieuwe overeenkomst aan te gaan voor het gemeentelijk informatieblad 'Het Blad'.

    • Rondvraag

      • RONDVRAAG

        Ter kennis genomen

        Rondvraag

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De Burgemeester,

 

Jeroen Baert