Terug
Gepubliceerd op 25/05/2022

Besluitenlijst  Gemeenteraad

do 19/05/2022 - 20:00 Raadszaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat de gemeenteraad onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • Openbaar

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING NOTULEN EN ZITTINGSVERSLAG

        Goedgekeurd

        Goedkeuring notulen en zittingsverslag

      • DIENST SECRETARIAAT - INGEKOMEN STUKKEN/MEDEDELINGEN

        Goedgekeurd

        Nihil.

      • DIENST SECRETARIAAT - PONTES - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BIJZONDERE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de BAV van Pontes op 23 juni 2022 en stelt het mandaat van de vertegenwoordiger vast.

      • DIENST SECRETARIAAT - PONTES - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad keurt de agenda van de AV van Pontes op 23 juni 2022 goed en stelt het mandaat van de vertegenwoordiger vast.

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING.

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de algemene vergadering van Vlotter op 17 juni 2022 en keurt deze goed en stelt vervolgens het mandaat van de afgevaardigde vast.

      • DIENST SECRETARIAAT - FLUVIUS - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de algemene vergadering van Fluvius op 15 juni 2022 en keurt deze goed en stelt het mandaat van de afgevaardigde vast.

      • DIENST SECRETARIAAT - DE LIJN - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad keurt de agenda van de AV van De Lijn op 31 mei 2022 goed  en stelt het mandaat van de vertegenwoordiger vast.

      • DIENST SECRETARIAAT - POOLSTOK - KENNISNAME VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de AV van Poolstok op 20 mei 2022 en keurt deze goed, vervolgens wordt het mandaat vastgesteld.

      • DIENST SECRETARIAAT - GOED WONEN RUPELSTREEK - KENNISNAME VAN DE AGENDA VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de AV van Goed Wonen Rupelstreek op 17 mei 2022.

    • Preventie

      • PREVENTIEDIENST - ADVIES ANPR CAMERA NIET BESLOTEN PLAATSEN (AUTOMATISCHE NUMMERPLAATHERKENNING) - GOEDKEURING

        Goedgekeurd

         De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan de PZ RUPEL met het oog op het gebruik van vaste ANPR-camera's op zichtbare wijze

    • Beleven - Cultuurcentrum

      • BELEVING - JAARREKENING 2021 EN VOORLOPIGE PROGRAMMATIE 2022 - 2023 CC DE STEIGER

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad neemt kennis van de jaarrekening 2021 en programmatie 2022-2023 van CC De Steiger.

      • BELEVING - BESTEK OVERHEIDSOPDRACHT RENOVATIE SCHOUWBURG

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad keurt het bestek voor de projectbegeleiding voor de schouwburg Spillemaeckersstraat goed.

    • Grondgebiedzaken - patrimonium

      • AGB - BESLISSINGEN TER REALISATIE HENRI SPILLEMAECKERSSTRAAT (voormalig Hotel Kleidal) & TOEGANGEN SCHOUWBURG - INTREKKING GEMEENTERAADSBESLISSING

        Goedgekeurd

        De gemeenteraadsbeslissing (GR/2022/047) van 17 maart 2022, AGB - BESLISSINGEN TER REALISATIE HENRI SPILLEMAECKERSSTRAAT (voormalig hotel Kleidal) & TOEGANGEN SCHOUWBURG, in te trekken 

      • AGB - BESLISSING TER REALISATIE HENRI SPILLEMAECKERSSTRAAT (VOORMALIG HOTEL KLEIDAL) & TOEGANGEN SCHOUWBURG

        Goedgekeurd

        Ter reorganisatie van eigendommen en de bijhorende erfdienstbaarheden rond het gebouw Henri Spillemaekersstraat 5-7 waarin de schouwburg is gevestigd worden er erfdienstbaarheden geschrapt en nieuwe gevestigd, het voormalige kinderheil achteraan wordt gesloopt, er wordt een toegang naar de ondergrondse parking van het vergunde project Kleidal gerealiseerd hiervoor wordt er een deel van de eigendom van de gemeente overgedragen aan de privéontwikkelaar mits een opleg ten voordele van de gemeente van 130.000 €. Actualisatie van de beslissing tot uitoefening recht van voorkeur ACV-eigendom GR 25/03/2021.

        Omdat de akte via videoconferentie verleden zal worden, de Voorzitter van de Gemeenteraad en de Algemeen Directeur  van het Lokaal Bestuur Boom de toelating te geven om de akte op afstand te mogen ondertekenen. 

    • Grondgebiedzaken - stedenbouw

      • DIENST GRONDGEBIEDZAKEN - OMGEVING - AANVRAAG TOT EEN OMGEVINGSVERGUNNING - OMV/202100198 - UITBREIDING EN HERAANLEG VAN ISABELLASTRAAT, HET DRIEHOEKIG PLEINTJE MET DIEPESTRAAT EN VAN HET BINNENGEBIED ACHTER NIELSESTRAAT NRS. 6 + 8 EN DE NIEUWE BLOKKEN AAN ISABELLASTRAAT NRS. 4 TOT EN MET 12 BOOM - DEFINITIEVE VASTSTELLING ROOILIJNPLAN EN GOEDKEURING ZAAK DER WEGEN

        Goedgekeurd

        De aanvraag omvat de uitbreiding en heraanleg van de Isabellastraat, het driehoekig pleintje met de Diepestraat en van het binnengebied achter het nieuw appartementsgebouw Nielsestraat nrs. 6 en 8, de nieuwe blokken aan de Isabellastraat nrs. 4 tot en met 12 en de spoorweg en het klein perceeltje tussen het appartementsgebouw Nielsestraat 6 en de spoorweg.

        Zo komt er openbaar domein bij en is er een rooilijnwijziging. Hierdoor wordt in deze procedure een zaak der wegen gevoerd. Het rooilijnplan werd reeds door de gemeenteraad voorlopig vastgesteld op 17/02/2022. , en het openbaar onderzoek heeft gelopen van 09/03/2022 tot en met 07/04/2022. Nu na het openbaar onderzoek dient het rooilijnplan definitief te worden vastgesteld en de zaak der wegen beslist, zodat de eindbeslissing en motivering voor deze omgevingsvergunning daarna in het college van burgemeester en schepenen kan worden genomen.

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De Burgemeester,

 

Jeroen Baert