Terug
Gepubliceerd op 04/09/2023

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 28/08/2023 - 16:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - CONSOLIDATIE ARBEIDSONGEVAL

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de consolidatie van het arbeidsongeval van een personeelslid.

      • DIENST PERSONEEL - BESLISSINGEN DAGELIJKS BESTUUR VAN DE ALGEMEEN DIRECTEUR IN HET KADER VAN HET PERSONEELSBEHEER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2023

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2023

        Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 17/08/2023 tot 23/08/2023 voor een bedrag van NIHIL goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2023

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2023

        Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 17/08/2023 tot 23/08/2023 voor een bedrag van € 30.189,73 goed en verrekent deze op het budget 2023.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2023

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2023

        Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 17/08/2023 tot 23/08/2023 voor een bedrag van € 199.433,34 goed en verrekent deze op het budget 2023.

  • B-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - CIPAL - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Cipal op 12 oktober 2023 en verwijst dit door naar de gemeenteraad.

    • Personeel

      • DIENST PERSONEEL - ONTSLAG VAN EEN CONTRACTUELE POETSBEAMBTE

        Goedgekeurd

        Het vast bureau beslist om over te gaan tot ontslag van een contractuele medewerker van de dienst facility.

    • Sociale zaken

      • SOCIALE DIENST - SAMENWERKINGSOVEREENKOMST EN HUURCONTRACT

        Goedgekeurd

        Het vast bureau is principieel akkoord met de samenwerking met Vlotter in het kader van de horeca-initiatieven Boomkewies en De tuin van de kleine chef. Om deze samenwerking te formaliseren worden een samenwerkingsovereenkomst en een huurovereenkomst opgemaakt en voorgelegd aan VAB en RMW. 

      • SOCIALE DIENST - STOPZETTING SAMENWERKINGSOVEREENKOMST MET VLOTTER

        Goedgekeurd

        Het vast bureau beslist de samenwerkingsovereenkomst met Vlotter met het oog op de uitvoering van de opdracht van het OCMW van Boom in het kader van tijdelijke werkervaring (TWE), waaronder tewerkstellingstrajecten artikel 60 en 61 van de OCMW-wet, niet te verlengen en net als de andere deelgenoten gebruik te maken van de tewerkstellingsdienst van Vlotter. 

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert