De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.
Goedkeuring verslag vergadering
Het vast bureau neemt kennis van de consolidatie van het arbeidsongeval van een personeelslid.
Het vast bureau neemt kennis van de beslissingen dagelijks bestuur van de algemeen directeur bij delegatie door de raad.
Uitgaande facturen 2023
Het vast bureau keurt volgende uitgaande facturen voor de periode van 17/08/2023 tot 23/08/2023 voor een bedrag van NIHIL goed en verrekent deze op het budget 2023.
Vastleggingen 2023
Het vast bureau keurt volgende bestellingen voor de periode van 17/08/2023 tot 23/08/2023 voor een bedrag van € 30.189,73 goed en verrekent deze op het budget 2023.
Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2023
Enig artikel: het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken voor de periode van 17/08/2023 tot 23/08/2023 voor een bedrag van € 199.433,34 goed en verrekent deze op het budget 2023.
Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Cipal op 12 oktober 2023 en verwijst dit door naar de gemeenteraad.
Het vast bureau beslist om over te gaan tot ontslag van een contractuele medewerker van de dienst facility.
Het vast bureau is principieel akkoord met de samenwerking met Vlotter in het kader van de horeca-initiatieven Boomkewies en De tuin van de kleine chef. Om deze samenwerking te formaliseren worden een samenwerkingsovereenkomst en een huurovereenkomst opgemaakt en voorgelegd aan VAB en RMW.
Het vast bureau beslist de samenwerkingsovereenkomst met Vlotter met het oog op de uitvoering van de opdracht van het OCMW van Boom in het kader van tijdelijke werkervaring (TWE), waaronder tewerkstellingstrajecten artikel 60 en 61 van de OCMW-wet, niet te verlengen en net als de andere deelgenoten gebruik te maken van de tewerkstellingsdienst van Vlotter.
Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.
Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid.
De voorzitter van het vast bureau,
Jeroen Baert