Terug
Gepubliceerd op 14/02/2025

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 10/02/2025 - 14:00 collegezaal

De burgemeester brengt, ingevolge artikel 285§1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, ter kennis van het publiek dat het vast bureau onderstaande besluiten heeft genomen. Deze besluiten worden gepubliceerd op de website van de gemeente en conform artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur gerapporteerd aan de toezichthoudende overheid.

  • A-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - GOEDKEURING VERSLAG VORIGE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Goedkeuring verslag vergadering

      • DIENST SECRETARIAAT - MEDEDELINGEN

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de ingekomen stukken.

    • Financiën

      • DIENST FINANCIEN - UITGAANDE FACTUREN 2025

        Goedgekeurd

        Uitgaande facturen 2025

        Het vast bureau keurt de uitgaande facturen goed en verrekent deze op het budget 2025.

      • DIENST FINANCIEN - VASTLEGGINGEN 2025

        Goedgekeurd

        Vastleggingen 2025

        Het vast bureau keurt de bestellingen goed en verrekent deze op het budget 2025.

      • DIENST FINANCIEN - INKOMENDE FACTUREN EN ANDERE UITGAVENSTUKKEN 2025

        Goedgekeurd

        Inkomende facturen en andere uitgavenstukken 2025

        Het vast bureau keurt de te betalen facturen en andere uitgavenstukken goed en verrekent deze op het budget 2025.

  • B-punt

    • Secretariaat

      • DIENST SECRETARIAAT - CIPAL DV - AANDUIDEN GEMEENTELIJKE AFVAARDIGING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verwijst de aanduiding van een vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de (bijzondere) algemene vergadering van Cipal dv door naar de OCMW-raad. 

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - AANDUIDEN GEMEENTELIJKE AFVAARDIGING

        Goedgekeurd

        aanduiding van een kandidaat-lid voor de raad van bestuur en een raadgevende stem van Vlotter.

      • DIENST SECRETARIAAT - IGEAN DIENSTVERLENING - AANDUIDING KANDIDAAT-BESTUURDER VOOR DE RAAD VAN BESTUUR

        Goedgekeurd

        Aanduiding van een kandidaat-lid voor de raad van bestuur voor Igean dienstverlening.

      • DIENST SECRETARIAAT - IGEAN MILIEU EN VEILIGHEID - AANDUIDING KANDIDAAT-BESTUURDER VOOR DE RAAD VAN BESTUUR

        Goedgekeurd

        Aanduiding van een kandidaat-lid voor de raad van bestuur voor Igean milieu en veiligheid.

      • DIENST SECRETARIAAT - CREAT - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv van 25 maart 2025 en zendt dit punt naar de gemeenteraad.

      • DIENST SECRETARIAAT - IGEAN MILIEU EN VEILIGHEID GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IGEAN M&V op 12 maart 2025 goed verzendt deze ter kennisname naar de gemeenteraad.

      • DIENST SECRETARIAAT - IGEAN DIENSTVERLENING GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de agenda van de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening op 12 maart 2025 goed en verzendt deze ter kennisname naar de gemeenteraad.

      • DIENST SECRETARIAAT - VLOTTER - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING.

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Vlotter op 14 maart 2025 en verzendt dit agendapunt naar de OCMW-raad ter goedkeuring.

      • DIENST SECRETARIAAT - CIPAL - GOEDKEURING VAN DE AGENDA EN VASTSTELLING VAN HET MANDAAT VAN DE ALGEMENE VERGADERING

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de agenda van de algemene vergadering van Cipal op 27 maart 2025.

    • Personeel

    • WZC

      • DIENST WZC - KWALITEITSHANDBOEK GAW

        Goedgekeurd

        Het VAB gaat akkoord met het kwaliteitshandboek van de GAW en stuurt deze door naar de RMW ter goedkeuring.

      • DIENST WZC - KWALITEITSHANDBOEK CVD

        Goedgekeurd

        Het VAB gaat akkoord met het kwaliteitshandboek van de CVD en stuurt deze door naar de RMW ter goedkeuring.

      • DIENST WZC-OPNAMEOVEREENKOMST EN AFSPRAKENNOTA WZC-CVK

        Goedgekeurd

        Omwille van veranderde regelgeving en administratieve inspectie dienen de opnameovereenkomst en afsprakennota van het woonzorgcentrum en centrum voor kortverblijf aangepast te worden.

      • DIENST WZC-OPNAMEOVEREENKOMST EN AFSPRAKENNOTA GAW

        Goedgekeurd

        Omwille van veranderde regelgeving dienen de opnameovereenkomst en afsprakennota van de Groep van Assistentie Woningen aangepast te worden.

      • DIENST WZC-OPNAMEOVEREENKOMST EN AFSPRAKENNOTA CVD

        Goedgekeurd

        Omwille van veranderde regelgeving dienen de opnameovereenkomst en afsprakennota van het Centrum Voor Dagverzorging aangepast te worden.

Conform de bepalingen met betrekking tot de toegang tot bestuursdocumenten (openbaarheid van bestuur) in het Bestuursdecreet van 7 december 2018 kan er inzage gevraagd worden.

Conform artikel 287 en 332 van het decreet over het lokaal bestuur kan men tegen bovenstaande besluiten binnen de 30 dagen na deze bekendmaking beroep aantekenen bij de toezichthoudende overheid. 

 

De voorzitter van het vast bureau,

 

 

Jeroen Baert